کد خبر: 263469
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۱ ۱۴:۵۶:۰۰
| |

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان پاسخ داد؛

مزایا و معایب طرح رتبه‌بندی معلمان چیست؟

رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اعلام کرد: با اجرای طرح رتبه بندی معلمان کار امور اداری بیشتر می شود ضمن اینکه در حال حاضر بخش امور اداری و استخدام آموزش و پرورش با چالش های زیادی مواجه است.

مزایا و معایب طرح رتبه‌بندی معلمان چیست؟
کد خبر: 263469
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۱ ۱۴:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| رشید قربانی روز دوشنبه در گردهمایی مسئولان امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش استان کردستان گفت: معیارهای حرفه ای بودن در این طرح لحاظ می شود و فعالیت ها و عملکرد این قشر براساس شایسته گزینی خواهد بود.


مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه با توجه به حساسیت امور اداری در صورت نبود انگیزه و علاقه نمی توان در این حوزه مفید و موثر بود از مسئولان امور اداری شهرستان ها و مناطق استان خواست آستانه صبر و تحمل خود در برخورد با مراجعان را بالا ببرند.


وی یادآور شد: مسئولان امور اداری و استخدام آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تابعه استان با استفاده از تخصص خود در برخورد با مسایل و مراجعان، حرفه ای عمل کرده و به دستورالعمل و قوانین مربوط به امور اداری، استخدام و جذب نیرو اشرافیت کامل داشته باشند.


قربانی با اشاره به بازنشسته شدن تعداد زیادی از فرهنگیان استان در سال تحصیلی جاری تاکید کرد: بررسی پرونده بازنشستگان بسیار مهم است و مسئولان امور اداری باید حرفه ای به موضوع بازنشستگی نگاه کنند.


معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست با اشاره به شرایط اقتصادی کشور بر صرفه جویی در منابع انسانی و مالی تاکید کرد و اظهار داشت: بهترین راه صرفه جویی ساماندهی و سازماندهی درست و بهینه نیروی انسانی است.


نظام مرادی وظیفه مسئولان امور اداری و تشکیلات شهرستان ها و مناطق تابعه استان را بسیار خطیر دانست و بر به روز بودن اطلاعات، توانمندسازی و آموزش آنان در حوزه تخصصی خود تاکید کرد.


وی همچنین به وضعیت بودجه ای آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در سال 98 علیرغم رشد بودجه ای در لایحه بودجه کشور، در آموزش و پرورش با کسری بودجه مواجه هستیم.


مدیر صندوق بازنشستگان استان کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه همه ما به نوعی مدیون معلمان و دستگاه فرهنگی آموزش و پرورش هستیم، گفت: رسیدن بازنشستگان به حق و حقوق خود در سریعترین زمان ممکن بسیار مهم است.


نظام رتبه بندی معلمان یکی از نظام های فرعی 14 گانه سند تحول بنیادین است که به منظور ایجاد ساز و کارهای لازم برای ارتقای شایستگی های حرفه ای، منزلت و مرجعیت علمی و اجتماعی معلمان و افزایش انگیزه در راستای ارتقای فعالیت‌های آموزشی و پرورشی آنان تهیه شده است.


بر این اساس مرحله نخست اجرای طرح رتبه بندی معلمان از اوایل سال 94 با اعتباری حدود 13 هزار میلیارد ریال آغاز شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها