کد خبر: 265608
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۸ ۰۹:۳۵:۰۰
| |

فرمانده مرزبانی ناجا:

مرزداران نیاز به خانه سازمانی دارند

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه خلاء امکانات و اعتبارات در مرزها با ایثارگری مرزبانان پوشش داده می‌شود، گفت: معتقدم با توجه به مخاطرات و تهدیدهایی که در مرزهای کشور وجود دارد، نیاز است اعتبارات متناسب با وضعیت مدیریت در مرزها تخصیص داده شود.

مرزداران نیاز به خانه سازمانی دارند
کد خبر: 265608
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۸ ۰۹:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا درباره مشکلات و کمبود اعتبارات مرزبانی گفت: ما مرزهای طولانی با توپوگرافی خاص داریم و تهدیدات مختلفی پیرامون مرزهای ما از جمله قاچاق مواد مخدر، قاچاق کالا و ترددهای غیرمجاز وجود دارد.

وی ادامه داد: اما متاسفانه امکانات و اعتباراتی که تا به امروز پیش‌بینی و تخصیص داده شده است به نوعی کفایت اشرافیت مرز را نداشته و کافی نیست و خلاء امکانات و اعتبارات در مرزها با ایثارگری مرزبانان پوشش داده می‌شود.

فرمانده مرزبانی ناجا خاطرنشان کرد: معتقدم با توجه به مخاطرات و تهدیدهایی که در مرزهای کشور وجود دارد، نیاز است اعتبارات متناسب با وضعیت مدیریت در مرزها تخصیص داده شود. همچنین باید اعتبارات لازم برای جاده‌ها، ایجاد پاسگاه‌ها، برجک‌ها و همچنین در دریاها برای ایجاد شناورها، اسکله‌ها و تاسیسات دریایی در نظر گرفته شود.

سردار رضایی با اشاره به کمبود امکانات برای نیروهای مرزبانی تصریح کرد: مرزبانان با ایثارگری در مرزها کار را دنبال می‌کنند و معتقدم باید خدمات متناسب با نوع خدمتی که انجام می‌دهند، در اختیار آنها قرار داده شود و امکانات مناسب از جمله تامین خانه سازمانی برای مرزداران در نظر گرفته شود. مرزبانان افرادی هستند که با از جان گذشتگی ماموریت‌های بزرگ را در مرزها انجام داده و از مرزها دفاع می‌کنند، اما خدمات و امکاناتی که در شان این افراد باشد به آنها ارائه نشده و امکاناتشان محدود است.

وی یادآور شد: در این خصوص برنامه به دولت تقدیم کردیم و با مرکز پژوهش‌های مجلس نشست‌هایی داشتیم و آنها نیز از وضعیت مرزها بازدیدهایی داشتند.همه اتفاق نظر دارند که باید این نقیصه و مشکل تامین خانه سازمانی مرزبانان برطرف شود ما نیز امیدواریم با برنامه‌ای که دولت محترم دارد و با بودجه مناسبی که مجلس برای مرزبانی در نظر می‌گیرد شاهد برطرف شدن این نواقص در ادامه برنامه ششم باشیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها