کد خبر: 266222
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۰ ۰۹:۱۱:۰۰
| |

عضو فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس پاسخ داد؛

علت بر هم ریختن نظم شهری چیست؟

یوناتن بت کلیا عضو فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس بی‌توجهی شهرداری‌ها به رعایت چک لیست مناسب‌سازی را عاملی در جهت برهم ریختن کل نظم شهر دانست.

علت بر هم ریختن نظم شهری چیست؟
کد خبر: 266222
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۰ ۰۹:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| یوناتن بت کلیا در واکنش به اظهارنظر مدیر کل فنی وزارت کشور مبنی بر اینکه 25 درصد شهرداری‌ها چک لیست مناسب‌سازی را رعایت نمی‌کنند، گفت: عدم رعایت چک لیست مناسب‌سازی باعث می‌شود که کل نظام شهر به هم بریزد، کمااینکه می‌بینیم چه اندازه از فضاهای باغات و جنگل‌ها به دلیل ساخت و سازهای ناشی از بی‌توجهی شهرداری‌ها به این بخش، از بین رفته‌اند.

نماینده آشوریان درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: خوشبختانه استاندار تهران دستور داده است که قبل از اینکه درخواست‌ها در شورای ساختمان بررسی شود، هیچ گونه مجوز برای ساخت و ساز در نقاط کوهستانی تهران صادر نشود.

وی تصریح کرد: وقتی شهرداری اقدام به صدور مجوز ساخت و ساز کرده و خود نیز بر روند آن نظارت می‌کند، طبیعی است که این امکان وجود دارد که چک لیست‌های مناسب‌سازی هم رعایت نشود.

ضرورت ایجاد قوانینی برای اجباری کردن رعایت چک لیست مناسب‌سازی در حوزه شهری

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: قطعا باید قوانینی در این حوزه ایجاد شود، در غیر این صورت حتی اگر دستوری هم از سوی مقام مسئولی صادر شود، برخی معترض می‌شوند که بر اساس کدام اصل و قانون این دستور داده شده است و باعث ایجاد تشنج در سطح جامعه بین سازندگان و مالکان زمین‌هایی می‌شود که قصد دارند زمین‌های خود را تبدیل به برج کنند و دود این اختلافات هم به چشم مردم می‌رود.

عضو فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اهمیت فرهنگسازی برای ترغیب مردم به رعایت قوانین در حوزه شهرسازی، خاطرنشان کرد: رسانه ملی نقش موثری در جهت فرهنگسازی برای ضرورت توجه مردم به رعایت قوانین در حوزه شهری دارد که با برگزاری میزگرد و مناظره با حضور کارشناسان مربوطه، شهروندان را از تبعات بی‌توجهی به قوانین در این حوزه آگاه کند.

منبع: خانه‌ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها