کد خبر: 266471
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۱ ۰۸:۳۴:۰۰
| |

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد؛

حضور مافیای نشر آموزشی در خود وزارت آموزش و پرورش/ سهم 80 درصدی کتب کنکور از کل کتب چاپی کشور نگران‌کننده است

سیده فاطمه ذوالقدر نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس سهم حدود 80 درصدی کتاب‌های کمک آموزشی و کنکور از کل کتب چاپی در کشور را نگران‌کننده دانست و گفت: متاسفانه هنوز کتب درسی چاپ نشده، کتاب‌های کمک درسی منطبق با آن به بازار روانه می‌شود؛ این امر نشان می‌دهد مافیایی در خود وزارت آموزش و پرورش وجود دارد.

حضور مافیای نشر آموزشی در خود وزارت آموزش و پرورش/ سهم 80 درصدی کتب کنکور از کل کتب چاپی کشور نگران‌کننده است
کد خبر: 266471
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۱ ۰۸:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| سیده فاطمه ذوالقدر با اشاره به طرح سوال از وزیر آموزش و پرورش درخصوص نابسامانی حوزه کتب کمک درسی گفت: آمار و حجم کتب کمک آموزشی در سطح بسیار بالایی است و بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس نزدیک به 25 درصد از کتاب‌های چاپی در حوزه آموزشی و درسی مربوط به کتب کمک آموزشی و کنکور است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش هیچ اقدام موثری در این خصوص برای جلوگیری از تداوم این روند نداشته است.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: مشکل جدی آنجاست که هنوز کتب درسی چاپ نشده، کتاب‌های کمک درسی منطبق با آن به بازار روانه می‌شود؛ این امر حاکی از آن است که مافیایی در خود وزارت آموزش و پرورش وجود دارد که این کارها را انجام می‌دهند.

کتاب‌های درسی خلاء دارد

وی گفت: اگرچه وزیر آموزش و پرورش ممنوع و مصوب کرده که تدریس کتب کمک درسی در مدارس ممنوع است ولی باز هم گزارش‌هایی به دست ما رسیده مبنی بر اینکه معلمان دانش‌آموزان را مجبور می‌کنند تا این کتاب‌ها را تهیه کنند.

ذوالقدر با بیان اینکه کتاب‌های درسی دارای خلاء است، افزود: این کتاب‌ها مشکل دارد؛ مادام که دانش‌آموزان از این کتاب‌های کمک آموزشی استفاده نکنند، نمی‌توانند نمره قبولی بگیرند.

چرا باید کتاب‌های کمک آموزشی از ارز دولتی کاغذ استفاده ‌کنند؟

وی با انتقاد از اینکه کتاب‌های کمک آموزشی از ارز دولتی کاغذ استفاده می‌کنند، گفت: در گزارشی به کمیسیون فرهنگی، آمارهای حوزه چاپ و نشر تأسف‌بار و حاکی از آن بود که حدود 80 درصد کتبی که در کشور چاپ می‌شود مربوط به کتاب‌های کمک آموزشی و درسی و کنکور است که جای نگرانی دارد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه با این حساب دیگر سهمی برای کار فرهنگی و حوزه چاپ و نشر و کتاب‌هایی با دیگر موضوعات نمی‌ماند، تصریح کرد: اگرچه وزیر آموزش و پرورش می‌گوید جلوی ورود کتب کمک آموزشی به مدارس را گرفته‌اند ولی اینها کافی نیست و باید در عمل ماحصل این دستورات دیده شود.

منبع: خانه‌ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها