کد خبر: 266691
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۲ ۰۸:۵۷:۰۰
| |

تجاوز بانک ملی ایران به حریم میراثی میدان حسن آباد

یک عضو شورای شهر تهران به ساخت و ساز بانک ملی در میدان حسن آباد اعتراض کرد و گفت: طبقات ساختمان بانک ملی در میدان حسن آباد منظره آنجا را به هم ریخته‌ و از نظر میراثی تهدید ایجاد کرده است.

تجاوز بانک ملی ایران به حریم میراثی میدان حسن آباد
کد خبر: 266691
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۲ ۰۸:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران با اشاره به تجاوز بانک ملی ایران به حریم میراثی میدان حسن آباد گفت: میدان حسن آباد یک بنای تاریخی و ثبت شده در شهر تهران است که باید نسبت به حفظ ارزش آن کوشا بود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ساختمان بانک ملی از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در آنجا ساخته شده بود، اظهار کرد: طی سالیان بعد طبقات بانک ملی بر روی سازه میدان حسن آباد اضافه شدند و معماری آن را به هم ریختند.

وی با بیان اینکه ما هم در این مورد به بانک ملی تذکر داده‌ایم، خاطرنشان کرد: این موضوع بیشتر به سازمان میراث فرهنگی مربوط می‌شود که باید از طریق دولت مشکل را با بانک حل کند تا آن طبقاتی را که منظره میدان حسن آباد را به هم ریخته‌اند و از نظر میراثی برای آن تهدید ایجاد کرده‌اند، حذف شوند.

خلیل آبادی در پایان ابراز امیدواری کرد که با حذف طبقات بانک ملی از بنای میدان حسن آباد این میدان دوباره به شکل سابق برگردد تا منظره آن در پی متقارن بودن چهارگوشه این میدان زیبایی خود را بازیابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها