کد خبر: 267713
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۵ ۱۱:۰۲:۰۰
| |

اعتمادآنلاین گزارش می‌دهد

سعید نمکی؛ از مشاوره در حوزه محیط زیست تا وزارت بهداشت

هاشمی وزیر بهداشت در حالی استعفای خود را تقدیم رئیس جمهور کرد که سابق بر این هم چند بار اقدام به این کار کرده بود و هر بار با استعفای او مخالفت شده بود. اما این بار حسن روحانی با استعفای هاشمی موافقت کرد و در نهایت او از این سمت برکنار شد. بعد از این اتفاق در 13 دی‌ماه سعید نمکی به عنوان سرپرست وزارت بهداشت و درمان انتخاب شد.

سعید نمکی؛ از مشاوره در حوزه محیط زیست تا وزارت بهداشت
کد خبر: 267713
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۵ ۱۱:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ میراندا مهدوی: پس از تعیین تکلیف بودجه 98 توسط دولت روحانی و مشخص شدن بودجه هر یک از وزارتخانه‌ها، سید حسن قاضی زاده هاشمی به دلیل ناراحتی از بودجه کمی که به بخش سلامت تخصیص داده شده بود استعفای خود را به دولت داد و در انتظار تایید حسن روحانی برای واگذاری این منصب به شخص دیگری بود.

هاشمی در حالی استعفای خود را تقدیم رئیس جمهور کرد که سابق بر این نیز چندین بار اقدام به این کار کرده بود و در هر بار با استعفای او مخالفت شده بود اما این بار روحانی با استعفای او موافقت کرد و در نهایت او از این سمت برکنار شد.

حسن روحانی سعید نمکی را به عنوان سرپرست وزارت بهداشت معرفی کرد و بعد از آن هم به عنوان وزیر پیشنهادی دولت به مجلس معرفی شد.

نمایندگان مجلس امروز(15 بهمن) بررسی صلاحیت سعید نمکی؛ وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را در دستور کار قرار دادند و در جلسه علنی، بعد از استماع نظرات موافقان و مخالفان و برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان، او با 229 ‌رای موافق،25 ‌رای مخالف و 4 رای ممتنع از مجموع 259 ‌نماینده حاضر، رأی اعتماد گرفت و به عنوان وزیر بهداشت دولت دوازدهم انتخاب شد.

حال باید منتظر ماند و دید وزیر بهداشت جدید در آینده در حوزه بهداشت چه بازدهی خواهد داشت و آیا می‌تواند پاسخگوی همه سوالات و نیازهای مردم باشد یا خیر؟

سعید نمکی دانش آموخته داروسازی و ایمونولوژی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

نمکی در 20 فروردین 93 از سوی محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به عنوان مشاور رئیس سازمان در امور محیط زیست منصوب شد. سپس در 9 خرداد 94 از سوی محمدباقر نوبخت به عنوان معاون امور اجتماعی و عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور حکم گرفت.

دکتر نمکی همچنین امضاء کننده تفاهم نامه نقشه درمان ایران 1404 میان وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه بود. بر اساس این تفاهم‌نامه در راستای افزایش عدالت جغرافیایی، مقرر شد که تفاوت میان استان‌ها و تفاوت درون استان‌ها، با توزیع تخت‌های جدید، به میزان حداقل 25 درصد کاهش یابد.

او در دوره دوم ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی معاونت بهداشتی وزیر بهداشت بود. نمکی در سال 94 به عنوان معاون امور اجتماعی سازمان مدیریت بودجه برگزیده شد. اوهمچنین مشاور معصومه ابتکار در سازمان محیط زیست را هم در کارنامه خود دارد.

جنجالی‌ترین و پرحاشیه‌ترین مسؤولیت دکتر سعید نمکی تا به امروز دوران مسؤولیت او در سازمان حفاظت از محیط زیست بوده است. او به عنوان مشاور عالی عیسی کلانتری در سازمان محیط زیست مشغول به کار شد که با حواشی زیادی هم همراه بود. علاقه سعید نمکی به شکار باعث شد تا برخی از فعالان محیط زیست نسبت به این انتصاب موضع گیری کنند.

در هر صورت سعید نمکی رای اعتماد نمایندکان مردم را به دست آورده و باید منتظر ماند و دید می‌تواند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را به منزل مقصود برساند یا خیر. وزارتخانه‌ای که مستقیما با جان مردم سروکار دارد و یکی از مهم‌‎ترین نهادهای مدیریتی کشور به حساب می‌آید.



اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها