کد خبر: 272012
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۱ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

ناهید خداکرمی، رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران:

حقوق مکتسبه را برای ساماندهی دستفروشان در نظر بگیریم

یک عضو شورای شهر تهران، گفت: بساط گسترى معلول وضعیت نابسامان اقتصادی است و شهروندان دلسوز تهرانی با این افراد احساسی برخورد می‌کنند. در حالیکه وظیفه شهرداری تامین مشاغل نیست، بلکه باید حقوق شهروندان را در نظر بگیرد و مانع سد معبر که حقوق شهری را نقض می‌کند باشد.

حقوق مکتسبه را برای ساماندهی دستفروشان در نظر بگیریم
کد خبر: 272012
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۱ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ناهید خداکرمی که از مخالفین قانونی جدید درباره ساماندهی دستفروشان است گفت : سال 1385 قانون دیگری درباره ساماندهی این دست فروشان وضع شده بود و باید در نظر گرفت تصویب قوانین پی‌ در پی، کمکی به حل موضوعات شهری نمی‌کند.

وی با بیان اینکه ایجاد شغل از وظایف دولت است نه مدیریت شهری تاکید کرد: بساط گسترى معلول وضعیت نابسامان اقتصادی است و شهروندان دلسوز تهرانی با این افراد احساسی برخورد می‌کنند. در حالیکه وظیفه شهرداری تامین مشاغل نیست، بلکه باید حقوق شهروندان را در نظر بگیرد و مانع سد معبر که حقوق شهری را نقض می‌کند باشد.

رییس کمیته سلامت شورای ایرانی شهر تهران با بیان اینکه تهران دارای متولی است افزود: وقتی بساط گستران با بی‌نظمی و بدون برنامه در هر نقطه از شهر سد معبر می‌کنند، به نظر می‌رسد که شهر متولی ندارد، در حالی که شهردارى متولى رفاه حال شهروندان تهران است و در صدد رفع مزاحمت هاى بساط‌گستری است. من به این شیوه که هرکس هرکجا که خواست مبادرت به دستفروشی کند مخالف هستم.

خداکرمی با اشاره به اینکه گسترش دستفروشی نگرانی اصناف را به دنبال داشته افزود: امروز مکاتبه‌ای از طرف صنف پوشاک داشتیم که در آن نامه درخواست داشتند جلوی گسترش بساط فروشى گرفته شود چرا که ضرر جبران‌ناپذیری را متوجه اصناف کرده است. در نظر داشته باشیم که همه دستفروشان نیازمند نیستند و این احساس همشهریان که با برخورد با این اصناف در حق آن‌ها ظلم می‌شود، صادق نیست.

وی افزود: به یاد داشته باشیم ایجاد دکه‌های پارک لاله برای کسانی که این دکه‌ها را اجاره کردند حقوق مکتسبه به همراه داشت و اگر ما بخواهیم به دستفروشی به عنوان شغل ثابت و رسمی نگاه کنیم، با پدیده افزایش مهاجرت به پایتخت روبرو خواهیم شد و حقوق سایر شهروندان ضایع مى شود. ساماندهى دست فروشى با طراحى پروانه کار، کلاس آموزشى و بصورت فعالیت در بازار هاى هفتگى راهکار مناسبى است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها