کد خبر: 272046
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۱ ۱۱:۱۸:۴۴
| |

وزیر بهداشت:

سال 98 کمبود دارو نخواهیم داشت

وزیر بهداشت و درمان گفت: قیمت دارو فقط قیمت افزایش سنواتی است و اگر عزیزان جایی را بیش از آن بین 9 تا 10 درصدی که میانگین افزایش قیمت دارو در سال 97 بوده اصحاب رسانه و خبرنگاران پیدا کردند تقاضا می‌کنم بلافاصله یا به سازمان غذا و دارو خبر دهند.

سال 98 کمبود دارو نخواهیم داشت
کد خبر: 272046
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۱ ۱۱:۱۸:۴۴

اعتمادآنلاین| ‌ سعید نمکی امروز در حاشیه نشست هیات دولت در جمع‌ خبرنگاران در پاسخ به سوالی درمورد میزان تعرفه‌ها در سال 98 اظهار کرد: تعرفه‌های سال 98 را مقرر کردیم که در شورای عالی بیمه بررسی شود و تشکیلات آن را هم داریم مرور و بازنگری می‌کنیم تا افرادی که قرار است شرکت کنند.

وی افزود: حتی دبیر شورای عالی را هم داریم تغییر می‌دهیم. قرار است یک تیم کارشناسی و حرفه‌ای جزء فنی و جزء حرفه‌ای را بازنگری کنند، تعرفه‌ها را به گونه‌ای طراحی کنیم که حداقل فشار را به مردم شریف‌مان بیاوریم و حداقل مزاحمت را در رابطه با افرادی که ارائه خدمت می‌کنند را هم ایجاد نکنیم. هم ارائه‌دهنده خدمت و هم دریافت‌کننده خدمت بتواند از این تعرفه حداکثر رضایت را داشته باشند.

وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهاد نشده که این تعرفه‌ها چند درصد باشد؟، گفت:‌ باید به شورای عالی بیاید که هنوز به این دلیل که جلسه تشکیل نشده میزانی تعیین نشده است. در شورای عالی نماینده مجموعه‌های بیمه‌گذار هستند و مجموعه‌های بیمه‌گر هستند که آنجا از حقوق هرطرف دفاع می‌‌کنند و دولت هم برای تعرفه دولتی و مجموعه‌ای که در اختیار دارد، باید بازنگری کند و آن وزنی که این تعرفه در منابع سال آتی دولت دارد را باید بررسی کنیم چراکه قانون بودجه سال 98 دارد در مجلس تصویب می‌شود ما در حد تورمی که در بودجه دیدیم این را تعیین می‌کنیم و در بخش دولتی بیشتر از آن نمی‌توانیم ببینیم.

وزیر بهداشت و درمان در پاسخ به این سوال که آیا انجام این روند طول نخواهد کشید و دیر نمی‌شود؟، تصریح کرد: داریم بررسی می‌کنیم و فکر می‌کنیم با برنامه‌ریزی که کردیم به موقع آن را اعلام کنیم.

این عضو کابینه دولت دوازدهم در پاسخ به این سوال که دیروز رقمی اعلام شد که 6700 میلیارد تومان پزشکان فرار مالیاتی دارند آیا اینچنین است؟ گفت:‌ این عدد درستی نیست و همکاران مجلس و مرکز پژوهش‌ها هم اعلام کرد که این صحیح نیست.

وی در پاسخ به این سوال که رقم صحیح این فرار مالیاتی چقدر است، عنوان کرد: بنده که رقم درست آن را نمی‌دانم اما در اینکه ما در همه قشرها ممکن است چیزی به نام فرار مالیاتی داشته باشیم وجود دارد و نمی‌شود انکار کرد ولی این رقمی هم که برای جامعه پزشکی گفتند قطعا رقم درستی نیست و امیدوارم که رقم درست‌تر آن را بتوانید پیدا کنید.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید در پاسخ به این سوالی مبنی بر افزایش قیمت دارو در داروخانه‌‌ها و اینکه برخی از این داروها تا چهاربرابر افزایش قیمت داشته است، گفت: قیمت دارو فقط قیمت افزایش سنواتی داشته است و اگر عزیزان جایی بیش از آن بین 9 تا 10 درصدی که میانگین افزایش قیمت دارو در سال 97 بوده اصحاب رسانه و خبرنگاران محترم جایی را پیدا کردند تقاضا می‌کنم بلافاصله یا به سازمان غذا و دارو و ما خبر دهند یا مستقیما به دفتر خود بنده اطلاع دهند که ما پیگیری می‌کنیم. هرکس هر دارویی که فراتر از میانگین بین 9 تا 10 درصد چه داخلی و چه خارجی اضافه نسبت به سال قبل به مردم بدهد قطعا متخلف است و ما این را نمی‌پذیریم.

وزیر بهداشت و درمان در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش قیمت دارو در سال آینده گفت: برای سال آینده هم ما افزایش قیمت در سطح افزایش سنواتی در حدی که به صنعت می‌دهیم را داریم. داروهای وارداتی را ما سعی می‌کنیم به سمت تولید داخل ببریم و اگر قرار باشد وارداتی افزایش یابد قطعا زیر 10 درصد خواهد بود و داروهای ساخت داخل آنچه که کمیسیون‌های ما نظر می‌دهند هست که آن هم معمولا همیشه زیر 10 درصد است. سال آینده به هیچ عنوان کمبود دارو و تجهیزات نخواهیم داشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها