کد خبر: 273390
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۶ ۰۹:۲۴:۰۰
| |

سرنوشت پرونده‌های مربط به قاچاق کالا در سال 97 تشریح شد

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درخصوص پرونده‌های مربوط به قاچاق کالا و تخلفات صورت گرفته در سال 97 توضیحاتی داد.

سرنوشت پرونده‌های مربط به قاچاق کالا در سال 97 تشریح شد
کد خبر: 273390
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۶ ۰۹:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری که امروز دوشنبه (دوشنبه 6 اسفند ماه) برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری تعداد 2 هزار و 691 پرونده در خصوص تخلفات مربوط به گوشت مرغ از عرضه کالا وارد سازمان تعزیرات حکومتی شد و تعداد 2 هزار و 552 پرونده نیز مختومه شد و همچنین متخلفان به پرداخت 717 میلیارد ریال جریمه محکوم شدند که این رقم در سال گذشته شامل تشکیل یک هزار و 196 پرونده، یک هزار و 352 پرونده مختومه و جریمه 9 میلیارد ریالی متخلفان است.

وی افزود: مقایسه این آمار‌ها نشان دهنده رشد 125 درصدی پرونده‌های متشکله، رشد 89 درصدی پرونده‌های مختومه و رشد بیش از 7576 برابری محکومیت ریالی متخلفان در این حوزه است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی بیان کرد: با بررسی آمار تخلفات قاچاق دام در سال جاری، تعداد 839 پرونده در حوزه تخلفات قاچاق دام تشکیل و تعداد 820 پرونده نیز مختومه شد و متخلفان به پرداخت 86 میلیارد ریال جریمه محکوم شدند و این رقم در سال گذشته شامل تشکیل 295 پرونده و همچنین مختومه شدن 289 پرونده و جریمه 22 میلیارد ریالی متخلفان است.

رایگانی بیان کرد: مقایسه این آمار‌ها نشان دهنده رشد 184 درصدی پرونده‌های متشکله، رشد 184 درصدی پرونده‌های مختومه و رشد بیش از 294 برابری محکومیت ریالی متخلفان در این حوزه است.

وی در رابطه با آمار تخلفات شرکت‌های لبنیات گفت: در سال جاری تعداد یک هزار و 946 پرونده در حوزه تخلفات لبنیات از عرضه کالا وارد سازمان تعزیرات حکومتی و تعداد یک هزار و 991 پرونده نیز مختومه شد و متخلفان به پرداخت 102 میلیارد تومان جریمه محکوم شدند که این رقم در سال گذشته شامل 977 پرونده متشکله، یک هزار و 93 پرونده مختومه و جریمه 288 میلیارد ریالی متخلفان می‌شود.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی بیان کرد: مقایسه این آمار‌ها نشان دهنده رشد 99 درصدی پرونده‌های متشکله، رشد 82 درصدی پرونده‌های مختومه و رشد بیش از 254 برابری محکومیت ریالی متخلفان در این حوزه است.

وی در رابطه با آمار پرونده‌های تلفن همراه در سال 97 بیان کرد: در سال جاری تعداد 2 هزار و 40 پرونده در حوزه تلفن همراه عرضه کالا وارد سازمان شده و تعداد یک هزار و 978 پرونده نیز مختومه شد و متخلفان به پرداخت 213 میلیارد تومان جریمه محکوم شدند که این رقم در سال گذشته شامل تشکیل یک هزار و 765 پرونده و مختومه شدن یک هزار و 872 پرونده و جریمه 799 میلیارد ریالی متخلفان است.

سخنگوی سازمات تعزیرات حکومتی افزود: مقایسه این آمار‌ها نشان دهنده رشد 16 درصدی پرونده‌های متشکله، رشد 6 درصدی پرونده‌های مختومه و رشد بیش از 167 برابری محکومیت ریالی متخلفان در این حوزه است.

رایگانی در مورد مقایسه آمار پرونده‌های تشکیل شده در حوزه خودرو گفت: در سال جاری تعداد 6 هزار و 196 پرونده در حوزه پرونده‌های خودرو عرضه کالا وارد سازمان شده و تعداد 3 هزار و 790 پرونده نیز مختومه شده است و متخلفان به پرداخت 328 میلیارد تومان جریمه محکوم شدند که این رقم در سال گذشته شامل 869 پرونده متشکله، 838 پرونده مختومه و جریمه 191 میلیارد تومانی متخلفان می‌شود.

وی تصریح کرد: مقایسه این آمار‌ها نشان دهنده رشد 613 درصدی پرونده‌های متشکله، رشد 352 درصدی پرونده‌های مختومه و رشد بیش از 72 برابری محکومیت ریالی متخلفان در این حوزه است.

رایگانی با ارشاره به گزارش 3 پرونده مهم و ملی که در سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل شده است، بیان کرد: در حوزه کالا و خدمات، پرونده‌ای مهم در زمینه مواد آلی و پتروشیمی تشکیل شد که متخلفان آن به پرداخت 2 هزار و 413 میلیارد ریال محکوم شدند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: همچنین در حوزه بهداشت، دارو و درمان متخلفان در موضوع تجهیزات اطفال، زایمان، پوست و مو و ارتوپدی به پرداخت 25 میلیارد ریال محکوم شدند و در حوزه قاچاق کالا و ارز در یک پرونده طلا، متخلفان به پرداخت 9 هزار و 478 میلیارد ریال محکوم شدند.

رایگانی به اشاره به پرونده‌های تخلفات در استان آذربایجان شرقی بیان کرد: در این استان به دلیل عرضه خارج از شبکه انواع پلی اتیلن به مقدار 1034 تن و به ارزش ریالی 50 میلیارد ریال پرونده‌ای تشکیل شده است و متخلفان به پرداخت جزای نقدی به میزان 20 میلیارد ریال محکوم شدند.

وی گفت: در استان یزد پرونده‌ای با عنوان قاچاق دستگاه تهویه به ارزش 27.000.000.000 ریال تشکیل شده است و متخلفان در مرحله اخطار به پرداخت جریمه نقدی و اجرای حکم، محکوم شدند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: در استان خراسان جنوبی در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز دیهوک طبس پرونده‌ای مورد رسیدگی قرار گرفت و رأی صادر شده است که در این پرونده متهم ردیف اول به ضبط سوخت مکشوفه و ضبط خودروی حامل سوخت و پرداخت 3.708.000.000 ریال جزای نقدی و متهم ردیف دوم نیز به پرداخت مبلغ 400.000.000 ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

وی با اشاره به نگهداری 55 حلقه لاستیک خودروی سنگین قاچاق در یک واحد صنفی و رسیدگی به پرونده آن در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز در نهبندان گفت: متهم این پرونده علاوه بر ضبط کالای مکشوفه به پرداخت مبلغ 1.256.282.496 ریال در حق صندوق دولت محکوم شده است که با اعتراض محکوم علیه، پرونده در شعبه دوم تجدید نظر ویژه تخلفات قاچاق کالا و ارز سازمان در حال رسیدگی مجدد است.

رایگانی با اشاره به پرونده‌های استان همدان گفت: در این استان پرونده‌ای با عنوان تقلب برای سه واحد کشتارگاه به ارزش 41 میلیارد و 613 میلیون ریال تشکیل شده است.

وی گفت: میزان تخلف اعلامی در این پرونده از سوی انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان از اول سال جاری تا پایان بهمن ماه محاسبه شده و به طور متوسط در هر عدد مرغ بسته بندی شده بین 20 تا 50 گرم آب وجود داشت.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در استان لرستان، شهرستان نور آباد پرونده‌ای در رابطه با قاچاق تلفن همراه با شش متهم تشکیل شد که میزان تخلف این پرونده به ارزش 35.000.000.000 ریال بود که رأی دادگاه نسبت به ضبط خودرو و ضبط کالا و پرداخت جزای نقدی از سوی دو نفر از متهمان پرونده جمعا به میزان 16 میلیارد ریال صادر شد.

رایگانی افزود: در استان البرز 50 تن کود خارج از شبکه دپو شده در انبار‌های غیر مجاز کشف شد.

وی افزود: در پرونده‌ای دیگر در استان البرز دادگاه رأی به قطع سهمیه یکی از شرکت‌های توزیع کننده گاز مایع استان به مدت سه ماه داد که متهم این پرونده که فراری بود، دستگیر و به پرداخت جریمه به میزان یک میلیارد و 700 میلیون تومان محکوم شد.

رایگانی گفت: در استان هرمزگان با شکایت سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان برای مدیر شرکت آلومینیوم المهدی به اتهام عدم اجرای ضوابط قیمت گذاری و تودیع شمش آلومینیوم به وزن 36 هزار تن تحت تعقیب شعبه پنجم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان بندرعباس پرونده‌ای تشکیل شد که پس از احضار وی و انجام تحقیقات لازم، شعبه رسیدگی کننده متهم را به پرداخت مبلغ 7 هزار و 943 میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

رایگانی بیان کرد: رأی صادره برای این پرونده فعلا با دستور موقت صادره از دیوان عدالت اداری در حال توقف عملیات اجرایی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها