کد خبر: 274456
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۹ ۱۳:۵۳:۰۰
| |

رئیس سازمان جنگل‌های کشور:

موازی‌کاری برخورد با زمین‌خواری را با مشکل مواجه کرده است

خلیل آقایی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، برخورد با زمین خواری را نیازمند اقدام جامع و هماهنگی میان دستگاه های مختلف دانست و گفت: متاسفانه متولیان زیاد و موازی کاری در این زمینه، برخورد با زمین خواری را در کشور با مشکل مواجه کرده است.

موازی‌کاری برخورد با زمین‌خواری را با مشکل مواجه کرده است
کد خبر: 274456
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۹ ۱۳:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| خلیل آقایی روز پنجشنبه درحاشیه گردهمایی روحانیان استان قم با موضوع نقش آموزه های دینی در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: باید پنجره واحدی برای زمین در کشور ایجاد شود تا به صورت جامع و متمرکز در این زمینه تصمیم گیری گردد.


وی با بیان اینکه صدور مجوز بهره برداری از زمین توسط دستگاه‌های مختلف موجب مشکلاتی شده است، ادامه داد: در ماه های اخیر با دستور رئیس جمهوری جلسات هماهنگی بین چند وزارتخانه تشکیل شده است تا برای برخورد با زمین خواری در کشور برنامه یزی منسجمی رقم بخورد.


آقایی افزود: با خانه و ویلاسازی مختلف نیستیم ولی باید این ساخت و سازها بر اساس معیارهای قانونی و در قالب طرح جامعه شهری و طرح هادی روستایی باشند.


رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: هر گونه ساخت و ساز خارج از طرح جامع شهری و طرح هادی روستایی، خلاف قانون و تجاوز به منابع ملی است و با چنین ساخت و سازهایی برخورد قانونی می شود.


وی با اشاره به تنوع زمین خواری درکشور ادامه داد: روزانه پرونده‌های زمین خواری در استان‌های مختلف در حال تشکیل، بررسی و صدور حکم است که دادگاه در این پرونده ها احکام سنگینی از جمله خلع ید، قلع و قمع و جریمه صادر می کند.


آقایی در ادامه با اشاره به اجرای طرح های آبخیزداری کشور در سالجاری گفت: 6 هزار و 84 نقطه اجرایی در 350 شهرستان و 650 حوزه مختلف، طرح‌های آبخیزداری اجرا شده است که این طرح ها دارای 85 درصد پیشرفت فیزیکی هستند و در هفته منابع طبیعی، جشن بهره برداری از این طرح ها با حضور رئیس جمهوری برگزار می شود.


وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در بودجه سال 98، با اذن رهبر معظم انقلاب 150 میلیون یورو برای اجرای طرح‌های آبخیزداری برای این سازمان تصویب کرده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها