کد خبر: 274523
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۹ ۱۰:۰۹:۰۰
| |

مشاور امور بین الملل وزارت بهداشت خبر داد؛

اجرای سیاست بین‌المللی‌سازی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی

محمدامیر امیرخانی مشاور امور بین الملل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی خبر داد: تمرکز این وزارتخانه بر بین‌المللی‌سازی ظرفیت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است؛ بین‌المللی‌سازی بستری ارزشمندی و ظرفیت مناسبی دارد که باید در تمامی بخش های آموزش عالی مورد توجه قرار گیرد.

اجرای سیاست بین‌المللی‌سازی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی
کد خبر: 274523
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۹ ۱۰:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد امیر امیرخانی امروز پنجشنبه در کنفرانس توسعه همکاری های نخبگان ایرانی فارغ التحصیل خارج از کشور و نخبگان جمهوری عراق گفت: بحث بین المللی سازی دانشگاه ها سیاستی است که وزارت بهداشت، علوم ، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد در آموزش عالی برای دانشگاه های علوم پزشکی دنبال می کنند.


مشاور امور بین الملل وزارت بهداشت با اشاره به ترجمان جدید وزارت بهداشت در حوزه‌های مختلف از جمله تحقیقات و فناوری یادآور شد: یکی از برنامه های این وزارتخانه درحوزه تحقیقات و فناوری تمرکز بر ایرانیان تحصیل کرده در خارج از کشور است.


به گفته امیرخانی، باید به واسطه ایرانیان تحصیل کرده در خارج از کشور، بستری در حوزه علم و فناوری مهیا شود و از آن بهره مند شد.


وی افزود: وزارت بهداشت با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت امور خارجه برنامه های مختلفی را به صورت ستادی در جهت استفاده از ظرفیت های ایرانیان تحصیل کرده خارج از کشور دنبال می کند.


این مقام مسوول معتقد است با کمک ایرانیان تحصیل کرده در خارج از کشور می توان در راستای ترویج علم و فناوری با آنچه در دنیا به عنوان مرز دانش شناخته می شود، نتایج مناسبی حاصل کرد.


امیرخانی ادامه داد: توسعه زیست بوم‌های فناوری و انتقال فناوری از دیگر امکاناتی است که می توان از ظرفیت تحصیل کردگان خارج از کشور بدست آورد.


وی به اهمیت شبکه سازی علم و فناوری اشاره کرد و گفت: شبکه سازی علم و فناوری در حیطه های مختلف انجام شود. البته برخی از این شبکه سازی ها در بعضی حوزه ها شکل گرفته که نخبگان و دانش پژوهان نتایج مناسبی را بدست آورده اند.


امیرخانی در دانشگاه صنعتی شریف خاطر نشان کرد: توسعه همکاری های بین المللی، تدوین محصولات و نتایج مشترک و بازسازی و توسعه بازار از مهم ترین ظرفیت هایی است که با همکاری دانش آموختگان خارج از کشور آسان می شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها