کد خبر: 274766
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۰ ۱۸:۵۲:۰۰
| |

نجم الدین محمدی، رییس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران:

فعالیت 310 غرفه در نمایشگاه طرح دست‌آفرین/ در آینده مراکز دایمی را برای شاغلان خانگی در نظرداریم

رییس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: معمولا انجمن‌‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد نسبت به این مساله که مشاغل خانگی چگونه می‌توانند به فعالیت تجاری خود ادامه بدهند، انتقاد داشتند و ما امروز امیدواریم که این نمایشگاه بتواند به این دغدغه‌ها و انتقادات پاسخ بدهد.

فعالیت 310 غرفه در نمایشگاه طرح دست‌آفرین/ در آینده مراکز دایمی را برای شاغلان خانگی در نظرداریم
کد خبر: 274766
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۰ ۱۸:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| نجم‌الدین محمدی رییس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در نشست خبری افتتاح نمایشگاه طرح دست‌آفرین که در سالن کنفرانس برج میلاد برگزار شد، ضمن اشاره به اهداف و اولویت‌های این نمایشگاه، گفت: ما در جهت توسعه صنایع دستی و ایجاد زمینه فعالیت بهتر افرادی که دارای مشاغل خانگی هستند ولی بنا به دلایل مختلف امکان فروش محصولات خود را در سطح جامعه ندارند این نمایشگاه را در نظر گرفتیم. معمولا انجمن‌‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد نسبت به این مساله که مشاغل خانگی چگونه می‌توانند به فعالیت تجاری خود ادامه بدهند، انتقاد داشتند و ما امروز امیدواریم که این نمایشگاه بتواند به این دغدغه‌ها و انتقادات پاسخ بدهد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا طرح نمایشگاه دست‌آفرین در سایر مناطق تهران برپا نشده است، تصریح کرد: ما برای انجام این طرح محدودیت‌هایی داشتیم . البته این طرح صرفا برای فروش محصولات نیست و در نظر داریم که در این طرح تولیدکنندگان نزد مشتریان شناخته شده و معرفی شوند. ما در گام های بعدی نیز در نظر داریم که این افراد را در فضاها و مکان‌های دیگر فعال کنیم.

رییس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه 310 غرفه در این نمایشگاه فعال هستند، خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه ما تفکیکی قایل نشدیم که به عنوان مثال چند درصد زنان سرپرست خانوار باشند و یا چند نفر از آقایان صاحب غرفه باشند. همان طور کا از قبل هم توضیح دادم این نمایشگاه به صورت موقت است و قرار بر این شده تا این نمایشگاه در طرح و شکل دیگری به صورت دایم فعال باشد. بر همین اساس نیز ما در همین نمایشگاه تلاش کردیم که مشاوره‌های مناسب تجاری را با صاحبان غرفه در میان بگذاریم تا بهتر بتوانند در فضای شهری فعال باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که غرفه ها با چه سازوکاری به شاغلان خانگی تعلق گرفته است، توضیح داد: ما این افراد را از طریق سرای محلات، مراکز خدمات اجتماعی، شهرداری مناطق و همین طور بانک اطلاعاتی انتخاب کردیم.

محمدی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که شهرداری چه برنامه‌ای را برای مهارت‌آموزی معتادان کارتن خواب دنبال می‌کند، گفت: هدف اصلی شهرداری تهران درباره کارتن‌خواب‌هاحفظ جان آنان و کاهش آسیب‌های جانبی و متوجه با آنان است. ما برای توانمندسازی و ترک اعتیاد تلاش داریم و در برخی از مراکز اقداماتی برای مهارت آموزی و توانمندسازی آنان انجام شده است که این مهارت آموزی در 8 رشته دنبال می‌شود. البته این نکته را باید در نظر گرفت که معتادان کارتن خواب به لحاظ روانی و جسمانی در شرایطی نیستند که بتوانند مهارت بیاموزند.

وی ادامه داد: مهارت آموزی معتادان بهبودیافته برای اولین بار است که این شهرداری تهران در چنین سطحی موضوع را دنبال می‌کند و ما با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای به صورت کامل و آکادمیک توانستیم این مساله را برای معتادان و کودکان کار اجرایی و عملیاتی کنیم. این در حالی است که در ادوار گذشته اگرچه هزینه‌های زیادی در نظر گرفته شد ولی شاهد صدور حتی یک گواهی مهارت نبودیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها