کد خبر: 276080
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۴ ۱۰:۲۰:۰۰
| |

حجت نظری، عضو شورای شهر تهران پیشنهاد داد:

بلیت مترو و اتوبوس برای سربازان رایگان شود

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خواستار رایگان شدن بلیت مترو و اتوبوس برای سربازان شد و گفت: ماده 80 قانون خدمت وظیفه عمومی، شهرداری‌ها را موظف کرده تا با همکاری دیگر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی، تسهیلاتی را برای استفاده رایگان سربازان از قطار، اتوبوس، ورزشگاه‌ها، گردشگاه‌ها، موزه‌ها، سینماها و ... پیش‌بینی کنند. 

بلیت مترو و اتوبوس برای سربازان رایگان شود
کد خبر: 276080
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۴ ۱۰:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حجت نظری روز سه شنبه در یکصد و بیست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهارداشت: شهرداری برای دانشجویان، دانش آموزان، خبرنگاران، معلولان، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی، سالمندان و ... کارت بلیت‌های رایگان یا تخفیف‌دار را برای استفاده بیش‌تر و آسان‌تر از مترو و اتوبوس صادر می‌کند که این اقدام باعث می‌شود استفاده از حمل و نقل عمومی افزایش یابد. شهرداری به بسیاری از اقشار جامعه در دریافت تسهیلات و تخفیف‌های ویژه برای حمل و نقل عمومی توجه کرده اما متاسفانه در این میان، سربازان که حقوق دریافتی ماهیانه‌شان نیز بسیار اندک است، مورد غفلت قرار گرفته‌اند.


نظری با بیان اینکه در دیدارها و بازدیدهای مختلفی که داشته‌ام بارها با این مطالبه از سوی سربازان مواجه شدم که چرا حمل و نقل عمومی برای سربازان رایگان نیست، وی افزود: این مطالبه‌ باید مورد توجه مدیریت شهری و نیز ستادکل نیروهای مسلح قرار بگیرد. از طرف دیگر ماده 80 قانون خدمت وظیفه عمومی، شهرداری‌ها را موظف کرده تا با همکاری دیگر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی، تسهیلاتی را برای استفاده رایگان سربازان از قطار، اتوبوس، ورزشگاه‌ها، گردشگاه‌ها، موزه‌ها، سینماها و ... پیش‌بینی کنند.


نظری خاطرنشان کرد: از شهردار تهران می‌خواهم تا هرچه سریع‌تر سازوکاری تعریف کند که امکان بهره‌مندی سربازان کشور از کارت‌های رایگان یا تخفیف‌دار مترو و اتوبوس در طول دوران خدمت سربازی برای آنها فراهم شود.

گفتنی است که پس از استماع تذکر نظری، سیدمحمود میرلوحی رییس کمیته اقتصادی شورا خطاب به وی گفت: منابع این کمک را هم مشخص کنید که محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز خطاب به میرلوحی، گفت: سابقه نداشته جواب تذکری را عضو دیگری بدهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها