کد خبر: 287675
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۴ ۱۰:۴۲:۰۰
| |

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان هشدار داد:

احتمال طغیان دوباره گرگانرود

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان هشدار داد که روستاهای واقع در مسیر گرگانرود حد فاصل روستای چن سولی تا روستای سقر یلقی به دلیل طغیان رودخانه و افزایش حجم ورودی آب به این حوزه در معرض خطر هستند.

احتمال طغیان دوباره گرگانرود
کد خبر: 287675
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۴ ۱۰:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| مجتبی جمالی مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان بیان داشت: مطابق اخطاریه سازمان هواشناسی و با توجه به افزایش بارندگی همراه با وزش باد در استان گلستان، لازم است اهالی منطقه از حضور در محدوده رودخانه خودداری کرده و در استحکام سیل بندهای احداثی بکوشند.


وی بیان کرد: اعضای ستاد مدیریت بحران استان گلستان در آماده باش هستند تا تدابیر لازم را برای هدایت آب از فیوزها و شکاف های ایجاد شده در بالا دست آق قلا بکار گرفته و مانع ورود مجدد آب به این شهر شوند.


همچنین فرماندار آق قلا گفت: باتوجه به پیش بینی تداوم بارش ها تا روزهای آینده، ورود حجم آب حدود 210 متر مکعب بر ثانیه به حوزه آبریز گرگان رود پیش بینی می شود.


امان گلدی ضمیر اظهار داشت: اگر میزان بارش باران و طغیان از مقدار پیش بینی شده بیشتر نباشد، احتمال ورود آب به محله های شهری تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.


وی افزود: تاکنون دستوری برای تخلیه مناطق شهری صادر نشده اما شهروندانی که چادرهای موقت خود را در شهر برپا کرده و احتمال آبگرفتگی آن وجود دارد می توانند از سالن ورزشی امام خمینی برای اسکان موقت استفاده کنند.


در پی بارندگی روزهای اخیر در استان گلستان؛ روان آبها مجددا در سطح منطقه جریان گرفته است.


در بین رودخانه های استان گلستان؛ گرگان رود آورد بیشتری دارد چراکه آب شمار زیادی از رودهای فرعی منطقه به آن می ریزد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها