کد خبر: 290120
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۱ ۱۶:۱۷:۰۰
| |

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران خبر داد:

الزام تاکسی‌های اینترنتی به دریافت معاینه فنی مشابه تاکسی‌های رسمی

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با تأکید براینکه تاکسی‌های اینترنتی باید معاینه فنی آنها مشابه تاکسی‌های رسمی باشد، گفت: موضوع سهمیه‌بندی بنزین می‌تواند به عنوان اهرمی در این زمینه واقع شود.

الزام تاکسی‌های اینترنتی به دریافت معاینه فنی مشابه تاکسی‌های رسمی
کد خبر: 290120
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۱ ۱۶:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سیدنواب حسینی‌منش در حاشیه سیزدهمین نشست ستادهای معاینه فنی خودروی کلانشهرهای کشور در ارتباط با موضوع الزام تاکسی های اینترنتی به معاینه فنی مشابه تاکسی‌های رسمی کشور اظهار داشت: این مسئله از دغدغه‌های معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز بوده است. چرا که تاکسی‌های اینترنتی علی‌رغم پیمایش زیادی که دارند تنها سالانه یکبار معاینه فنی می‌شوند.

وی افزود: این در حالی است که تاکسی‌های رسمی هر 6 ماه و در صورت شرایطی نیز سه ماه یکبار نیاز به معاینه فنی براساس مصوبات موجود دارند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به اینکه الزام تاکسی‌های اینترنتی به اخذ معاینه فنی همچون تاکسی های رسمی کشور نیاز به مصوبه شورای عالی ترافیک و مصوبه‌های بالادستی دارد، گفت: دو جلسه مفصل با دوستان در این زمینه داشته‌ایم و به نظرم در حال حاضر که موضوع افزایش قیمت سوخت مطرح شده بهترین اهرمی که می‌تواند در این زمینه مؤثر واقع شود این است که اگر تاکسی‌های اینترنتی بخواهند سهمیه بگیرند باید معاینه فنی 6 ماه یکبار داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تاکسی های اینترنتی با اخذ معاینه فنی مشابه تاکسی‌های رسمی بیشتر نظارت خواهند شد، گفت: از آنجایی که 90 درصد تاکسی‌های اینترنتی پراید است و یا مربوط به پلاک شهرستان بنابراین اخذ این شرایط برای آنها ضرورت دارد.

حسینی‌منش در ادامه گفت:‌جهت همسان سازی و جلوگیری از رشد قارچ‌گونه برخی انجمن‌ها و صنف‌های کارآفرینی در حوزه معاینه فنی قرار شد در نشست امروز اتحادیه ستادهای معاینه فنی کلانشهرها تأسیس شود.

وی گفت: همچنین داشتن اختیار کامل ستادهای معاینه فنی براساس مصوبه وزیران مدنظر قرار داشته و از دوستان خواهشمندیم ابزارهای لازم همچون سیم‌فا در اختیار ستادها قرار دهند تا نظارت بهینه‌تر بر مراکز انجام گیرد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران بیان داشت: در حال حاضر در 15 کلانشهر کشور 136 خط معاینه فنی وجود دارد که 25 درصد خطوط معاینه فنی در همین 15 کلانشهر است.

وی بیان داشت: 50درصد خودروها نیز در همین 25درصد خطوط معاینه فنی بررسی می‌شوند که ظرفیت پذیرش بیشتر نیز وجود دارد.

حسینی‌منش به تأثیرات سامانه سیم‌فا و نظارت بر خودرو در قالب طرح کاهش و LEZ اشاره کرد و گفت: بسیاری از مشکلات به واسطه اجرای این طرح کاهش می‌یابد و بعد از سالیان سال تهران با اجرای این طرح‌ها به شرایط اضطرار نرسید و رقیق‌سازی منابع آلاینده انجام گرفت که نشان می‌دهد استمرار این طرح‌ها ضرورت دارد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها