کد خبر: 292532
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۰ ۱۰:۲۴:۰۰
| |

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین خبر داد:

اجرای طرح معافیت مالیاتی صنایع در شعاع 120 کیلومتری قزوین

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: صنعتگران و سرمایه گذاران استان خواستار اجرای طرح معافیت مالیاتی استقرار صنایع در شعاع 120 کیلومتری و احقاق حق خود هستند.

اجرای طرح معافیت مالیاتی صنایع در شعاع 120 کیلومتری قزوین
کد خبر: 292532
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۰ ۱۰:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید پنجشنبه شب با حضور بابک دین پرست معاون امور اقتصادی و توسعه وزارت کشور، عبدالمحمد زاهدی استاندار، داود محمدی و سیده حمیده زراّبادی نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی، منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استانداری، مدیران دستگاه‌های اجرایی در استانداری قزوین برگزار شد.

حمیدرضا خانپور در این جلسه گفت: در استان قزوین 15 شهرک و ناحیه صنعتی دولتی و 5 شهرک خصوصی راه اندازی شده که 4608 هکتار زمین در اختیار شهرک‌ها قرار گرفته که 2004 هکتار آن انجام شده و 1110 هکتار آن واگذار شده است.

وی اظهار داشت: در این شهرک‌ها و نواحی 900 واحد مستقر شده که 673 واحد فعال شده و 227 واحد غیر فعال است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین تصریح کرد: در این نواحی 547 طرح تعریف شده که 210 طرح در مرحله تخصیص زمین، تعداد 57 طرح در مرحله دیوارکشی، 234 واحد در مرحله نصب سوله و 46 طرح در مرحله نصب ماشین آلات است.

خانپور یادآور شد: تعداد 1453 قرارداد منعقد شده و بیشترین سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی کاسپین، لیا و خرمدشت است و طرح‌های در دست اقدام اگر به مرحله بهره برداری برسد می‌تواند برای 18 هزار نفر شغل ایجاد کند.

19 واحد سرمایه گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان

وی بیان کرد: در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان 19 سرمایه گذار خارجی با 477 میلیون یورو برای تولید اقدام کرده‌اند و 20 شرکت دانش بنیان در شهرک‌ها مستقر شده‌اند و فعالیت می‌کنند.

خانپور گفت: اولویت ما موافقت با استقرار واحدهای کم آب بر، با مصرف کم انرژی، های تک، تکنولوژی برتر، اشتغالزاست که برای تسهیل در امور واگذاری یک کمیته واگذاری تشکیل شده تا کارها تخصصی صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین یادآور شد: سال گذشته 228 فقره درخواست به این شرکت ارائه شد که پس از تشکیل 22 جلسه تعداد 143 درخواست شرایط و صلاحیت لازم را داشت و در نهایت با واگذاری 162 هکتار زمین به 123 درخواست موافقت شد.

وی اظهار داشت: در سال گذشته 162 هکتار و امسال تاکنون 153 هکتار زمین برای اجرای طرح‌ها واگذار شده و رکورد تخصیص زمین شکسته شد.

رفع محدودیت معاف شدن در شعاع 120 کیلومتری

خانپور در ادامه یکی از مشکلات جدی در مسیر سرمایه گذاری را محاسبه شعاع هوایی در استقرار واحدها دانست و گفت: هیئت دولت چندی پیش استقرار صنایع تا شعاع 120 کیلومتری تهران را از زمینی به هوایی تغییر داده بود که این موضوع موجب بروز مشکلاتی برای سرمایه گذاران، به خصوص در شهرک کاسپین شده است.

وی اضافه کرد: در حالی که در سال‌های گذشته بسیاری از متقاضیان برای برخورداری از تشویق‌های دولت و معافیت مالیاتی در شعاع 120 کیلومتری به استان قزوین آمدند و در شهرک‌های صنعتی از جمله کاسپین سرمایه گذاری کردند اما امروز با احتساب شعاع هوایی دیگر استان قزوین در محدوده اجرای طرح محسوب نمی‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر استان‌های قم و سمنان که شرایطی مانند قزوین را دارند توانسته‌اند از این معافیت برخوردار شوند اما قزوین را از این شرایط خارج کرده‌اند که حرکتی تبعیض آمیز است و موجب شده حق صنعتگران استان ضایع شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین تصریح کرد: عطف به گذشته در قانون منطقی نیست و از معاون وزیر کشور انتظار داریم برای پیگیری و حل این موضوع اقدام لازم را انجام دهند.

خانپور بیان کرد: پذیرش دفترچه‌های صادر شده در شهرک‌های صنعتی به عنوان وثیقه از دیگر درخواست‌های سرمایه گذاران مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین است که امیدواریم این مشکل نیز برطرف شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها