کد خبر: 307263
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۵ ۰۹:۲۶:۳۱
| |

شادی در مدارس در چارچوب ضوابط جامعه معنا پیدا می کند

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش می گوید: شادی و نشاط در چارچوب عقل، عرف و ضوابط جامعه تعیین می شود و برداشت های نادرست از این مفهوم و تعبیر آن به حرکات مبتذل در حقیقت ظلم به دانش آموزان است.

شادی در مدارس در چارچوب ضوابط جامعه معنا پیدا می کند
کد خبر: 307263
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۵ ۰۹:۲۶:۳۱

اعتمادآنلاین| ‎ علیرضا کاظمی روز یکشنبه در خصوص انتشار کلیپ های جنجالی در برخی از مدارس کشور اظهار داشت: مراکز آموزشی نیازمند یک فضای شاد، اما در چارچوب قانون و مقررات هستند.

وی با بیان این که شادی به مفهوم ابتذال نیست، افزود:نشاط دربرگیرنده فعالیت های گروهی و تشکیلاتی در چارچوب اقدامات پرورشی و تربیتی است که در سند تحول بنیادین نیز مورد توجه قرار گرفته است.

کاظمی ادامه داد: این فعالیت ها منجر به تربیت دانش آموزان شده و برای آن ها ایجاد انگیزه می کند. شادی و نشاط نیز در حقیقت به مفهوم ایجاد انگیزه، تلاش و کوشش است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در خصوص اقدامات این معاونت جهت فراهم آوری نشاط در مدارس عنوان کرد: کاهش فشار درسی، حذف برخی از آزمون ها، مهارت محوری، تبدیل تکالیف نوروزی به قصه خوانی، تماشای فیلم و... از جمله اقدامات سلبی در این زمینه به شمار می رود.

کاظمی تصریح کرد: راه اندازی هفته تئاتر و سرود با شعار "هر مدرسه یک تئاتر یک سرود"، توسعه اردوهای دانش آموزی، گسترش فعالیت های ورزشی در حوزه تربیت بدنی، برگزاری سرودهای همگانی و... نیز فعالیت های ایجابی معاونت در این حوزه است.

وی به برخی دیگر از دستاوردها نظیر راه اندازی مدرسه قهرمان، حیات پویا، المپیادهای درون مدرسه ای و طرح سینما اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر این طرح (سینما) مورد استقبال گسترده دانش آموزان قرار گرفته است.

به گفته این مسئول آموزش و پرورش، بسیاری از فعالیت های اجتماعی نشاط آور نیز در قالب تشکل های دانش آموزی نظیر مشارکت در شوراهای دانش آموزی و مجلس دانش آموزی پیگیری می شود.

کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری جشن و مراسم های مناسبتی مانند مراسم هفته بزرگداشت مقام معلم، اعیاد، ولادت ها و سالگردها بی تردید از جمله اقداماتی است که فضای آموزشی را تغییر می دهد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها