کد خبر: 307697
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۶ ۱۶:۰۶:۰۰
| |

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی خبر داد؛

اعطای تسهیلات 40 میلیونی بازسازی به سیل‌زدگان در خراسان جنوبی

سید کمال‌الدن میرجعفریان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی از راه‌اندازی سامانه جامع امداد و بازسازی (سجاد) خبر داد و عنوان کرد: سامانه جامع امداد و بازسازی (سجاد) به آدرس sajad.moi.ir در شبکه اختصاصی وزارت کشور راه‌اندازی شد.

اعطای تسهیلات 40 میلیونی بازسازی به سیل‌زدگان در خراسان جنوبی
کد خبر: 307697
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۶ ۱۶:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سید کمال‌الدن میرجعفریان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به سیل اخیر استان، اظهار داشت: در سیل چند روز گذشته به 48 واحد مسکونی روستای شیرگ شهرستان سربیشه خسارت وارد کرد.

وی با بیان اینکه از مجموع 138 واحد مسکونی روستای شیرگ، 10 واحد مسکونی 100 درصد تخریب شد، بیان داشت: همچنین 38 واحد بین 70 تا 80 درصد دچار آبگرفتگی و خسارت شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی با اعلام کرد: مابقی واحدهای این روستا به علت مصالح نامرغوب و مقاوم نبودن با خطر ریزش مواجه‌ هستند که برای همه واحدهای مسکونی این روستا از سوی بنیاد مسکن پرونده تشکیل و بازسازی منازل سیل‌زده با محوریت بنیاد مسکن انجام خواهد شد.

میرجعفریان از راه‌اندازی سامانه جامع امداد و بازسازی (سجاد) خبر داد و افزود: سامانه جامع امداد و بازسازی (سجاد) به آدرس sajad.moi.ir در شبکه اختصاصی وزارت کشور راه‌اندازی شد.

وی تصریح کرد: اطلاعات مورد نیاز در سامانه سجاد بر اساس بررسی‌های کارشناسی انجام‌شده به فراخور موضوع به صورت متمرکز توزیع شده در سطح شهرستان‌ها و استان‌ها جمع‌آوری و در سامانه وارد می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی مطرح کرد: هم‌اکنون خسارت سیل اخیر جهت ارزیابی در بخش واحدهای مسکونی و مزارع و باغات انجام و این خسارات باید توسط دستگاه‌های مربوطه وارد سامانه سجاد شود تا برآورد دقیقی از خسارات سیل اعلام شود.

میرجعفریان با اشاره به اعطای تسهیلات و کمک‌های بلاعوض دولت، بیان داشت: به محض اینکه ارزیابی‌ها انجام و در سازمان برنامه و بودجه تصویب شد بخشی از بازسازی‌ها به صورت کمک بلاعوض و حدود 40 میلیون تسهیلات 4 درصدی نیز در اختیار آسیب‌دیدگان جهت آغاز عملیات بازسازی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: همچنین خساراتی که به بخش دام، مزارع و باغات وادار شده قسمتی که بیمه بوده از طریق صندوق بیمه پرداخت و مابقی نیز به محض برآورد خسارت از طریق منابع دیگر جبران خسارت خواهد شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها