کد خبر: 308720
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ ۱۱:۰۷:۰۲
| |

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه:

نیار به مرمت در کاروانسرای شاه عباسی ضروری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه خواستار مرمت هرچه سریعتر کاروانسرای شاه عباسی شهرستان قصرشیرین با همکاری و مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان شد.

نیار به مرمت در کاروانسرای شاه عباسی ضروری است
کد خبر: 308720
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۰ ۱۱:۰۷:۰۲

اعتمادآنلاین| ‌ مهرداد سالاری در دیدار با مدیران ادارات کل میراث فرهنگی و گردشگری و اوقاف و امور خیریه استان اظهار داشت: باید از هر فرصتی برای رفع موانع اخذ اعتبار برای مرمت کاروانسرای عباسی قصرشیرین استفاده و عملیات اجرایی در اولین فرصت آغاز شود.

وی با بیان اینکه کاروانسرای عباسی در زلزله شامگاه 21 آبان سال 96 دچار آسیب و خسارت شد، افزود: از آن تاریخ تاکنون متأسفانه هنوز کار خاصی برای مرمت و بازسازی این اثر تاریخی انجام نشده است.

سالاری تصریح کرد: با توجه به تأخیر پیش آمده لازم است مرمت اضطراری این اثر فرهنگی و تاریخی در دستور کار اوقاف و امور خیریه و با هماهنگی و نظارت اداره کل میراث فرهنگی قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه از این اثر فرهنگی اکنون استفاده تجاری می‌شود، یادآوری شد: لازم است شهرداری و اداره اوقاف برای تخلیه آن و اسکان غرفه داران در مکانی دیگر برنامه ریزی لازم انجام دهند.

وی تاکید کرد: کاروانسرای عباسی قصرشیرین در صورت مرمت می‌تواند مانند کاروانسرای بیستون یکی از بناهای ارزشمند استان باشد.

سالاری افزود: پس از وقوع زلزله 7.3 ریشتری سال 97، دولت حدود 10 هزار میلیارد تومان به بازسازی مناطق زلزله زده اختصاص داد که همان زمان به همه دستگاه‌ها اعلام شد تا ساختمان‌هایی که در زلزله آسیب دیده اند را معرفی کنند اما متأسفانه در خصوص کاروانسرای شاه عباسی کوتاهی شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها