کد خبر: 310691
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ ۱۱:۴۷:۰۰
| |

رئیس دیوان عدالت اداری تاکید کرد:

زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دیوان عدالت اداری کاهش یابد

محمد کاظم بهرامی، رئیس دیوان عدالت اداری به کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها اشاره کرد و گفت: میانگین زمان رسیدگی به هر پرونده در شعب بدوی شش ماه و در شعب تجدیدنظر پنج ماه است.

زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دیوان عدالت اداری کاهش یابد
کد خبر: 310691
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۸ ۱۱:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمد کاظم بهرامی، رئیس دیوان عدالت اداری با تبریک به مناسب عید سعید فطر به کاهش زمان رسیدگی پرونده ها در دیوان اشاره کرد و گفت: میانگین زمان رسیدگی برای هر پرونده در شعب بدوی در سال 96 هشت ماه بود که در سال گذشته به حدود 6 ماه کاهش پیدا کرده و در شعب تجدیدنظر نیز این میانگین زمانی 197 روز در سال 96 بوده که به 150 روز در سال 97 کاهش یافته و این ناشی از تلاش جدی قضات و کارکنان دیوان عدالت اداری است.

رئیس دیوان عدالت اداری افزود: البته در صددیم متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها واقعی شود و طوری برنامه ریزی خواهیم کرد که رسیدگی هر پرونده در شعب بدوی حداکثر شش ماه و در شعب تجدیدنظر پنج ماه باشد که اگر به این هدف برسیم مدت زمان رسیدگی یک پرونده در شعب بدوی و تجدیدنظر دیوان 11 ماه و یا حداکثر یک سال خواهد بود.

بهرامی به راه‌اندازی سامانه رأی صحیح اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم برای جلوگیری از تعارض آراء، در مورد تمامی موضوعاتی که در دیوان شکایت می شود براساس قوانین و مقررات رای صحیح را استخراج کنیم تا از این طریق از تعارض جلوگیری شود و صحت آراء در دیوان ملموس تر شود.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی در پایان با اشاره به شرایط و جایگاه مطلوب دیوان عدالت اداری در جامعه و تاثیرگذاری آرای آن در تصمیم گیری سازمان های دولتی، گفت: صحت و کیفیت آراء صادره باید به قدری بالا باشد که بتوانیم از آراء دیوان دفاع کنیم و پای رای خود بایستیم و این ظرفیت در حال حاضر در دیوان عدالت اداری وجود دارد و در تلاش هستیم که کیفیت و کمیت آرای دیوان را روز به روز افزایش دهیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها