کد خبر: 312286
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۴ ۰۹:۱۰:۰۶
| |

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران خبر داد:

ممنوعیت صدور پروانه ساخت در محدوده گسل شمال تهران

عبدالرضا گلپایگانی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از توقف صدور پروانه ساخت و ساز در محدوده گسل شمال تهران با اعمال برخی محدودیت‌ها خبر داد.

ممنوعیت صدور پروانه ساخت در محدوده گسل شمال تهران
کد خبر: 312286
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۴ ۰۹:۱۰:۰۶

اعتمادآنلاین| ‌ عبدالرضا گلپایگانی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران بیان کرد: یک اقدام مهم و جدی با کمک وزارت راه و شهرسازی «مرکز تحقیقات مسکن» در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران آغاز شده است که در این خصوص گسل‌های تهران به صورت دقیق تبیین شده است.

وی با اشاره به اینکه خط دقیق گسل شمال مشخص شده است، افزود: بر اساس معیار‌هایی که در مقررات ملی ساختمان به خصوص آیین نامه 2800 زلزله وجود دارد، با در نظر گرفتن مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری، لایه گسل زلزله شمال تهران را بر روی سامانه خود قرار داده‌ایم.

گلپایگانی با بیان اینکه مدت 8 ماه است که در محدوده حریم گسل شمال تهران یک سری محدودیت در ساخت و ساز اجرا و اعمال شده است، تصریح کرد: این اقدام میان مدت با کمک معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران، مدیریت بحران شهرداری پایتخت، سازمان زمین شناسی، وزارت راه و شهرسازی و مرکز تحقیقات مسکن به صورت مشترک در حال انجام و تا حدودی عملیاتی شده است در حال پوشش آن هستیم.

وی افزود: این اعمال محدودیت‌های ساخت و ساز برای آن است که با تبیین محدوده‌های گسل زلزله دیگر مجوز برخی ساخت و ساز‌ها را در این محدوده صادر نکنیم.


معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: در این محدودیت‌ها ساخت و ساز سازه‌های بلند مرتبه، ساختمان‌های با تمرکز جمعیتی بالا مانند مدارس و دانشگاه‌ها، ساختمان‌های خطرزا مانند پمپ بنزین لحاظ شده و انجام این اقدامات در گسل شمال تهران ممنوع است.

وی افزود: با وجود این محدودیت‌ها دیگر پروانه ساخت سازه و ساختمان در گسل شمال تهران از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری صادر نخواهد شد.

گلپایگانی خاطرنشان کرد: بر روی سایر گسل‌های پایتخت مانند گسل جنوب «گسل ری» و گسل مرکزی در پایتخت نیز در حال بررسی موارد هستیم، همچنین ساختمان‌هایی که در گذشته در این اماکن ساخته شده است نیز در پروژه‌ای دیگر در خصوص آن بررسی و جمع بندی خواهد شد تا کاربری هایشان را تغییر و آسیب پذیری در این محدوده را در مواقع خطر کاهش دهیم و درباره ساختمان‌های دیگری که تشخیص داده شود که در برابر زلزله پایداری ندارند؛ اخطارها، تذکرات و محدودیت‌های لازم را ابلاغ خواهیم کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها