کد خبر: 317589
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۱ ۱۵:۳۳:۰۰
| |

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر:

آغاز نخستین دوره جامع آموزش خبرنگاری در بحران از فردا

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر از آغاز و برگزاری نخستین دوره جامع آموزش خبرنگاری در بحران ویژه خبرنگاران، تصویربرداران و عکاسان خبری رسانه های جمعی از فردا(چهارشنبه 12 تا 14 تیر 98) خبر داد و گفت: در این دوره آموزش تخصصی 100 نفر از اهالی و اصحاب رسانه حضور دارند.

آغاز نخستین دوره جامع آموزش خبرنگاری در بحران از فردا
کد خبر: 317589
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۱ ۱۵:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ ا سماعیل رمضانی روز سه شنبه با اعلام این مطلب افزود: در این دوره آموزشی که برای نخستین بار از سوی جمعیت هلال احمر برای اصحاب رسانه برگزار می‌شود، 100 نفر حضور دارند که 83 نفر از آنان خبرنگار و 17 نفر دیگر نیز تصویربردار و عکاسان خبری رسانه‌های جمعی هستند.

وی توضیح داد: شرکت کنندگان در این دوره جامع آموزش خبرنگاری در بحران که با حضور استادان برجسته حوزه‌های ارتباطات، مدیریت بحران و سوانح از فردا چهارشنبه 12 تیر 98 به مدت 3 شبانه روز (در پایگاه امداد و نجات و طبیعت) در منطقه کوهستانی پلور از توابع بخش لاریجان شهرستان آمل در استان مازندران آغاز می‌شود با مفاهیم کلیدی در حوزه بلایا و حوادث، شناخت حوادث غیر مترقبه، نحوه مواجهه با بحران (کدهای اخلاقی و رفتاری)، اصول خبرنگاری در بحران مرور تجربیات رسانه‌ای در حوادث اخیر، اصول عکاسی در بحران آشنا خواهند شد.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر اضافه کرد: همچنین فرا گیری آموزش‌های خود امدادی و دیگر امدادی، امداد و کمک‌های اولیه، برپایی اردوگاه، چادرزنی و اسکان اضطراری و موقت، نحوه کار با قطب نما و جهت یابی و آموزش بقا و زندگی در شرایط سخت از دیگر محورهای برگزاری این دوره جامع آموزش خبرنگاری در بحران است.

رمضانی افزود: این دوره جامع آموزش خبرنگاری در بحران برای نخستین بار در کشور و در سه محور «آموزش های ارتباطی و رسانه ای»، «آموزش های مرتبط با شناخت بلایا و حوادث در ایران» و «آموزش های خودامدادی و دیگر امدادی و تجربه زندگی در شرایط سخت و اردوگاه» برگزار می‌شود و شرکت کنندگان در آن علاوه بر فراگیری آموزش‌های یادشده تجربیات رسانه‌ای در حوادث اخیر را هم مرور کرده و با آن آشنا می‌شوند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر با بیان اینکه با توجه به ریسک پذیری بالای کشورمان در حوادث و بلایا لازم بود تا گروهی از خبرنگاران زبده و آشنا با مفاهیم بحران و آماده برای پوشش رسانه‌ای حوادث بزرگ تربیت شوند، گفت: برگزاری این دوره‌های جامع آموزشی برای اصحاب رسانه ادامه خواهد داشت و خبرنگاران، تصویربرداران و عکاس خبری که این آموزش‌ها را ببینند تاییدیه دریافت می‌کنند و در حوادث بزرگ در اولویت اعزام و دریافت خدمات قرار می‌گیرند.

«جمعیت هلال احمر با سابقه‌ای نزدیک به یک قرن یکی از مؤسسات قدیمی در حوزه تولید علم در مدیریت بحران است و دانش آموختگان آن نیز امروز در عرصه‌های مدیریت بحران کشور حضوری مؤثر دارند. تولیدات علمی و آموزشی این جمعیت در 2 دهه اخیر و حتی بیشتر، این جمعیت را به عنوان یکی از پیشگامان عرصه تولید علم در حوزه مدیریت بحران کرده و فصل نامه‌های علمی پژوهشی و ایندکس شده در نمایه‌های معتبر جهانی، صدها عنوان کتاب تخصصی و همگانی و پژوهش‌های کاربردی در حوزه مدیریت بحران نام این جمعیت را همتراز با دانشگاه‌های کشور در تولید علم قرار داده است.»

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها