کد خبر: 322668
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۹ ۱۰:۱۹:۳۹
| |

رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران:

پزشکی، جای تبلیغات غیرعلمی نیست

رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران با اشاره به انتقاد جامعه پزشکی از رسانه ملی به دلیل پخش برخی از برنامه‌های غیر علمی و غیر واقع در حوزه پزشکی گفت: این مشکلات علاوه بر گلایه‌مندی پزشکان، موجب بروز عوارض زیاد و جبران ناپذیری برای مردم و بیماران می‌شود.

پزشکی، جای تبلیغات غیرعلمی نیست
کد خبر: 322668
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۹ ۱۰:۱۹:۳۹

اعتمادآنلاین| ‌ علی امیر سوادکوهی افزود: در حال حاضر عمل رباتیک جراحی قلب تنها در برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی انجام می شود و هنوز این نوع عمل در کشور ما صورت نگرفته و متاسفانه پزشکی در شبکه تلویزیونی تبلیغاتی در این زمینه انجام داده و سبب بروز مشکلاتی برای بیماران شده است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی پزشکان با قراردادهای به طور مثال پنج تا 10 میلیونی به عنوان پزشک شاخص در حوزه‌های مختلف از سوی شبکه تلویزیونی معرفی می‌شوند که این مساله عواقب و آسیب‌های زیادی را برای مردم به همراه داشته است؛ چندی پیش پزشکی در یکی از شبکه ها ادعای انجام عمل روباتیک جراحی قلب داشت و در پی آن بیمارانی به این پزشک مراجعه کردند و متاسفانه فردی در این زمینه جان خود را از دست داد. هم اکنون نیز در دادسرای انتظامی نظام پزشکی پرونده‌ای در این زمینه تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: همچنین هفته پیش مناظره‌ای در صدا و سیما در مورد پرداختی پزشکان انجام گرفت و گفته شد پزشکان 10 برابر مهندسان و 15 برابر کارگران حقوق می گیرند. بیان این مطالب تنها احساسات مردم را جریحه دار می کند درحالیکه این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد.


سواد کوهی ادامه داد: جامعه پزشکی در حال حاظر مظلوم واقع شده و تنها ممکن است درصد اندکی از جامعه پزشکی کارانه های صد میلیونی دریافت کنند که البته این افراد نیز وابسته به سازمان هایی هستند که می‌توانند این سه درصد را در بخش دولتی دریافت کند و این موضوع برای سایر پزشکان به هیچ عنوان صدق نمی کند.


رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران یادآور شد: در حال حاضر بیش از 70 هزار پزشک عمومی در کشور وجود دارد که برخی از آنها در حرفه‌های دیگر به دلیل مشکلات مالی فعالیت دارند.

سوادکوهی تصریح کرد: برخی از متخصصان نیز امروزه به مشاغل دیگر روی آورده‌اند و این نشان می دهد اوضاع پزشکان آنچنان که تشریح شده، نبوده و نباید کارانه‌های 100 میلیونی درصد کمی از پزشکان را به همه آنها تعمیم دهیم.
وی تاکید کرد: نمی‌توان منکر فساد در جامعه پزشکی شد، اما در حال حاضر این موضوع در هر صنف دیگر نیز وجود دارد ولی نباید آن را گسترده و مربوط به همه پزشکان دانست.

سوادکوهی ضمن گلایه مندی و انتقاد نسبت به پخش برخی از برنامه های ضد پزشک گفت: انجمن های علمی پزشکی همگی در این زمینه هم نظر بوده و باید اقدامات موثر جهت رفع این موضوع انجام گیرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها