کد خبر: 325884
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ ۱۰:۱۴:۰۰
| |

سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی افزایش می‌یابد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش از افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی خبر داد.

پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی افزایش می‌یابد
کد خبر: 325884
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ ۱۰:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سید جواد حسینی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، درباره حذف کنکور گفت: کنکورزدایی از نظام آموزش و پرورش یکی از اهداف مهم ما است که به صورت جدی آن را دنبال می‌کنیم و خوشبختانه در این زمینه ساختاری نیز طراحی شده است.

سرپرست آموزش و پرورش در ادامه با بیان حذف تدریجی کنکور گفت: ساختاری تحت عنوان شورای سنجش و نظارت شکل گرفته که بنده هم عضو آن هستم و با وزیر علوم و وزیر بهداشت سعی داریم، آرام آرام به سمتی حرکت کنیم که از کنکور رها شویم، اما طبیعتا همانطور که می‌دانید این کار زمانبری خواهد بود.

حسینی افزود: در حال حاضر 30 درصد ظرفیت‌های صندلی دانشگاه از طریق نظام کنکور پر می‌شود و 70 درصد آن از طریق کارنامه و عملکرد دانش‌آموزان. ما تلاش می‌کنیم از آن 30 درصدی که از طریق کنکور پذیرش دانشجو صورت می‌گیرد، نیز 30 درصد دیگر کم کنیم و به آن 70 درصد که پذیرش‌ها بر مبنای ارزشیابی عملکرد دانش‌آموزان صورت می‌گیرد، بیافزاییم به این صورت که ظرفیت از 30 درصد پذیرش کنکور کاسته شده و به پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی افزوده می‌شود.

سرپرست آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حذف صد در صد کنکور زمانبر است، بیان کرد: در نهایت هدف حذف کامل کنکور است، اما این به زمان نیاز دارد و باید طی یک مدت زمان مشخص تا نهایی کردن تحقق کامل اهدافمان پیش برویم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها