کد خبر: 326451
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۹ ۱۵:۴۰:۰۰
| |

رئیس کمیته معماری و طرح‌های شهری:

ایجاد خانه معمار و موزه معماری در دست پیگیری است

علی اعطا، رئیس کمیته معماری و طرح‌های شهری از تشکیل جلسات متعدد برای پیگیری ایجاد خانه معمار و موزه معماری خبر داد.

ایجاد خانه معمار و موزه معماری در دست پیگیری است
کد خبر: 326451
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۹ ۱۵:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ موضوع ایجاد خانه معمار و موزه معماری در شهر تهران به سالهای قبل بر می‌گردد یعنی درست همان زمانی که قرار شد خانه تاریخی استاد لرزاده ترمیم و بازسازی شود.

حتی در شهریور ماه سال 97 سمیه حاجوی شهردار منطقه 7 در این باره گفت: در راستای مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر تبدیل خانه تاریخی استاد لرزاده به خانه معمار و لزوم تخلیه و تحویل ساختمان جهت اجرای مصوبه، اواخر اردیبهشت ماه کارگروهی متشکل از شورای شهر، معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران و شهرداری منطقه 7 تشکیل شد.

وی اضافه کرد: پس از تشکیل کارگروه مقرر شد شهرداری منطقه 7 طی مدت 3 ماه نسبت به تخلیه و تحویل خانه استاد لرزاده اقدام کند که در همین راستا به منظور جلوگیری از ایجاد وقفه در فعالیت سرای محله مکان جدیدی برای آن در خیابان بهار شمالی اختصاص یافت و مورد بهره برداری قرار گرفت.

حاجوی همان زمان گفته بود که خانه معمار در تاریخ مقرر (29 مرداد ماه) تخلیه و تحویل داده شد هرچند که این طرح کمی شکست خورد و مقرر شد تا در جای دیگری به دنبال مکان برای ساخت خانه معمار بگردند.

اما حالا صبح امروز جلسه ای به منظور پیگیری و مکان یابی ایجاد خانه معمار و موزه معماری با حضور علی اعطا رییس کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای شهر تهران، محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران، نصرالله آبادیان شهردار منطقه 11، علی محمد سعادتی شهردار منطقه 12، ابوالفتح شادمهری مدیر بافت و بناهای تاریخی شهر تهران و بابک شکوفی به نمایندگی از جامعه مهندسان مشاور ایران برگزار شد.

علی اعطا با بیان اینکه مصوبه تبدیل خانه لرزاده به خانه معمار در شورای دوره چهارم به تصویب رسیده است، اظهار کرد: شرایط فعلی خانه استاد لرزاده برای ایجاد خانه معمار مناسب نیست، احداث خانه معمار یکی از مطالبه های جامعه تخصصی معماری و شهرسازی است که از سالیان پیش مطرح شده و با توجه به مناسب نبودن شرایط خانه استاد لرزاده باید مکان جدیدی برای ایجاد خانه معماراحصا شود.

وی با بیان اینکه به لحاظ تاریخ معماری و شهر نیز ایران به عنوان یک حوزه تمدنی در سطح جهانی حرف بسیاری برای گفتن دارد، گفت: شهر تهران نیز در طول تاریخ خود به عنوان مرکز اصلی تبادلات فرهنگی ایرانیان، به لحاظ معماری جایگاه ویژه ای در تاریخ معاصر یافته و در این شرایط طبیعی است که ایجاد موزه معماری، امری مورد انتظار است تا بتوان معماری را در چشم انداز تاریخ و فرهنگ معاصر در آن به نمایش گذارد.

رییس کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران ادامه داد: با توجه به اینکه بحث «خانه معمار» و «موزه معماری» هر دو مطرح بوده، جمع‌بندی ما این است که می توان یک مکان مناسب برای ایجاد هر دو این فعالیت ها، اختصاص داد و به لحاظ نحوه اداره از سازمانها و تشکل های مرتبط در ساختاری مناسب و قابل قبول بهره گرفت.

اعطا تاکید کرد: موضوع را در حال حاضر در کمیسیون معماری و شهرسازی و به طور خاص در کمیته معماری و طرح های شهری دنبال می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم در زمان مناسب نتیجه بگیریم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها