کد خبر: 327680
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۳ ۲۲:۵۴:۰۰
| |

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران:

آموزش سبک زندگی به کارگران کافی نیست

بهزاد دماری دانشیار دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران با بیان اینکه آموزش سبک زندگی به کارگران به تنهایی کافی نیست، گفت: مشوق‌های لازم در کار باید برای کارگران ایجاد شود.

آموزش سبک زندگی به کارگران کافی نیست
کد خبر: 327680
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۳ ۲۲:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| بهزاد دماری، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران در مراسم امضای تفاهم نامه بین دانشگاه علوم پزشکی و معاونت فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: این تفاهم نامه درباره سلامت کارگران است که با مشارکت مراکز تحقیقاتی و دانشگاه انجام شده و اقداماتی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

او افزود: پیمایش درخصوص شیوع اعتیاد در میان کارگران از سال 93 به وسیله شورای مبارزه با موادمخدر جامعه کار و تولید انجام شد و آموزش سبک زندگی کارگران، رصد روانی و اجتماعی و ایجاد محیط کاری مناسب برای آن‌ها در دستور کار این شورا قرار گرفت.


دانشیار دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران گفت: برای اجرای طرح ملی سلامت کارگران مشارکت‌های لازم با دستگاه‌های مختلف از جمله کانون عالی کارفرمایان و کارگران، وزارت بهداشت، وزارت کار، سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با موادمخدر صورت گرفته است و تمامی اقدامات در سامانه بهبان ثبت خواهند شد و افراد می‌توانند تخصص‌های مختلف در این جایگاه را فرار گیرند.

دماری ادامه داد: آموزش سبک زندگی به تنهایی کافی نیست و علاوه بر آموزش سبک زندگی باید مشوق‌های لازم در کار برای کارگران ایجاد شود، چرا که هر یک دلار سرمایه گذاری برای سلامت کار کارگران، 5 تا 6 دلار برای جامعه سود خواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این طرح ملی قبل از اجرا در یک شهرستان تست شده که میزان هزینه‌های اضافی را برای دولت کاهش داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها