کد خبر: 331263
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۱ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

کارشناس حقوقی «اعتمادآنلاین» پاسخ می‌دهد:

آیا اعتراض به نظریه پزشکی قانونی امکان‌پذیر است؟

در نزاعی به شدت آسیب دیدم، اما پزشکی قانونی در نظریه‌اش تمام کبودی‌ها و جراحاتم را ذکر نکرده است. آیا می‌توانم دوباره درخواست معاینه پزشکی قانونی کنم یا این کار امکان‌پذیر نیست؟ 

آیا اعتراض به نظریه پزشکی قانونی امکان‌پذیر است؟
کد خبر: 331263
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۱ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ میراندا مهدوی- سوال مخاطب اعتمادآنلاین: در نزاعی به شدت آسیب دیدم، اما پزشکی قانونی در نظریه‌اش تمام کبودی‌ها و جراحاتم را ذکر نکرده است. آیا می‌توانم دوباره درخواست معاینه پزشکی قانونی کنم یا این کار امکان‌پذیر نیست؟

کارشناس حقوقی اعتمادآنلاین : نظریه پزشکی قانونی نیز نظر کارشناسی محسوب می‌شود و همانند نظر کارشناس رسمی دادگستری قابل اعتراض یا اخذ توضیح است. همچنین در برخی موارد ممکن است در نظریه پزشکی قانونی تمامی جراحت‌ها یا آسیب‌ها ذکر نشده باشد یا به عبارتی، نظریه پزشکی قانونی دارای اشکال، ایراد و ابهام باشد که در این صورت لازم است بلافاصله در مهلت قانونی و بر حسب مورد، نسبت به آن تقاضای اخذ توضیح یا اعتراض شود و تا حصول نتیجه موضوع پیگیری شود.

بنابراین در صورت ابلاغ نظریه پزشکی قانونی به شما، چنانچه به آن اعتراض دارید، باید به محض ابلاغ نسبت به آن اعتراض صورت بگیرد. البته می‌توانید پیش از صدور رای دادگاه بدوی کیفری در اولین جلسه با ذکر موارد و ارائه اسناد معالجه اعتراض کنید. اما چنانچه رای دادگاه بدوی صادر شده باشد، در مرحله تجدیدنظر اعتراض خود را اعمال کنید تا به دستور قضات مجدداً برای معاینه به پزشکی قانونی معرفی شوید و با تشکیل کمیسیون پزشکی به اعتراض شما رسیدگی کنند.

پایگاه خبری اعتمادآنلاین در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن، همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات باتجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ می‌دهد.

شما می‌توانید مشکلات حقوقی خود را از طریق آی‌دی Modiretemad@ در تلگرام با ما در میان بگذارید، و مشاوران حقوقی ما در اعتمادآنلاین پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها