کد خبر: 336787
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ ۱۸:۵۰:۱۵
| |

دستگیری شکارچیان غیرمجاز قوچ وحشی در تربت جام

دو شکارچی غیرمجاز که در منطقه شکار ممنوع بزد یک رأس قوچ وحشی را شکار کرده بودند، توسط مامورین یگان محیط زیست تربت جام شناسایی و دستگیر شدند.

دستگیری شکارچیان غیرمجاز قوچ وحشی در تربت جام
کد خبر: 336787
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ ۱۸:۵۰:۱۵

اعتمادآنلاین| براساس گزارش دوستداران محیط زیست مبنی بر اینکه دو شکارچی حرفه‌ای و غیرمجاز در منطقه شکار ممنوع بزد مبادرت به‌شکار کرده‌اند، موضوع در دستور کار مأمورین یگان حفاظت محیط زیست تربت جام قرار گرفت و پس از شناسایی محل نگهداری اجزای جانور شکار شده، با دستور قضایی و با همراهی پرسنل انتظامی پاسگاه مالکی محل یادشده مورد بازرسی قرار گرفت و در حالی‌که اعضای خانواده شکارچی قصد امحاء گوشت حیوان را داشتند، مأمورین ضمن کشف مقدار زیادی گوشت قوچ شکار شده، یک قبضه سلاح ساچمه‌زنی 5 تیر نیمه خودکار و مقداری مهمات غیرمجاز کشف و ضبط کردند.

با تشکیل پرونده تخلف و با توجه به شناسایی متخلفین و کشف آلات و ادوات تخلف، پرونده مربوطه دادگاه ارجاع شد.

قانونگذار برای شکار قوچ و میش وحشی تا سه سال حبس تعیین کرده است ضمن اینکه براساس مصوبه 380 شورای عالی حفاظت محیط زیست متهمین باید 100 میلیون ریال به‌حساب خزانه بابت ضرر و زیان وارده واریز کنند.

منطقه شکار ممنوع بزد یکی از مناطق مستعد شهرستان تربت جام با مساحتی بالغ بر 41 هزار هکتار بوده که در 18 کیلومتری غرب تربت جام واقع شده است و دارای پتانسیل‌های طبیعی بسیار زیادی است و گونه‌های شاخصی مانند قوچ و میش اوریال، کل و بز وحشی و پلنگ در آن زیست می‌کنند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها