کد خبر: 345107
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ ۲۰:۱۰:۰۰
| |

آیت الله نوری همدانی:

تربیت دانش آموزان بر اساس مبانی دینی باشد

آیت الله نوری همدانی دانش‌آموزان را امانت الهی در آموزش و پرورش دانست و تأکید کرد که تربیت دانش آموزان بر اساس مبانی دینی باشد.

تربیت دانش آموزان بر اساس مبانی دینی باشد
کد خبر: 345107
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۴ ۲۰:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| آیت‌الله نوری همدانی، مرجع تقلید، عصر امروز در دیدار وزیر آموزش و پرورش با بیان این که در نظام اسلامی قبول کردن سمت به ویژه در سطح بالا توفیقی از جانب خداوند است، گفت: مسؤولیت آموزش و پرورش و تعلیم وتربیت از جهت کمیت افراد و کیفیت کار در درجه عالی اهمیت قرار دارد و مسؤولان آن باید متوجه این موضوع باشند.

وی افزود: مسأله تعلیم و تربیت کاری وسیع و سرنوشت‌ساز است و مسؤولان باید بدانند که چه کار عظیمی را بر عهده گرفته‌اند و بر اساس لوازم آن حرکت کنند، دانش‌آموزان امانت‌های الهی برای تربیت و تعلیم هستند و باید امانت را به خوبی ادا کنیم و وظایف را به درستی انجام دهیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید معارف الهی برای دانش‌آموزان تبیین شود، اظهار کرد: تعلیم و تربیت دانش‌آموزان باید بر اساس آموزه‌های دینی و اسلامی باشد، تربیت کاری دقیقی است که به مراقبت و تداوم نیاز دارد تا در عمق روح و جان انسان نفوذ پیدا کند.

وی ادامه داد: اسلام ارزش‌هایی دارد که به عنوان معروف شناخته می‌شود و باید نسبت به آن‌ها اهتمام داشت، آموزش و پرورش باید به اهمیت کار خود واقف باشد و بداند که اگر کسی تربیت کند بالاترین کارها را انجام داده است.

آیت الله نوری همدانی با بیان این که سطح همه دانش‌آموزان یکسان نیست، عنوان کرد: اگر شناخت دقیقی از دانش‌آموزان وجود داشته باشد می‌دانیم که باید برای تربیت آن‌ها روش مخصوصی به کار گرفته شود.

وی عنوان کرد: اگر از استعدادها درست بهره‌برداری شود شاهد پیشرفت بیشتری در جامعه خواهیم بود، آموزش و پرورش باید استعدادها را درست بشناسد و این استعدادها را جهت‌دهی کند، نسل های جوان انقلاب بسیار با استعداد هستند و آمادگی خدمت به اسلام و انقلاب را دارند و باید از آن‌ها استفاده شود.

مرجع عالیقدر جهان تشیع با اشاره به اهمیت کار معلمی و تربیت دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: معلمی کار دقیقی است و معلمان باید با دقت و صبر وظیفه خود را به خوبی انجام دهند، معلمان باید مورد تکریم مادی و معنوی قرار گیرند تا تشویق شوند و کارهای خود را به خوبی انجام دهند؛ باید جامعه برومندی بسازیم تا در تراز نظام اسلامی باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها