کد خبر: 346224
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ۱۶:۳۰:۰۰
| |

کارشناس حقوقی «اعتمادآنلاین» پاسخ می‌دهد:

آیا تهدید به افشای اطلاعات خصوصی افراد جرم است؟

من با فردی دوست بودم و از طریق فضای مجازی ارتباطاتی با هم داشتیم. او الان تهدید کرده که از تمام متن چت‌ها و عکس‌هایم اسکرین‌شات گرفته و محتوای همه چت‌ها را پخش می‌کند. می‌خواهم علیه ایشان شکایت کنم. لطفاً در این زمینه راهنمایی‌ام کنید.

آیا تهدید به افشای اطلاعات خصوصی افراد جرم است؟
کد خبر: 346224
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ۱۶:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌میراندا مهدوی- پرسش مخاطبان اعتمادآنلاین: من با فردی دوست بودم و از طریق فضای مجازی ارتباطاتی با هم داشتیم. او الان تهدید کرده که از تمام متن چت‌ها و عکس‌هایم اسکرین‌شات گرفته و محتوای همه چت‌ها را پخش می‌کند. می‌خواهم علیه ایشان شکایت کنم. لطفاً در این زمینه راهنمایی‌ام کنید.

کارشناس حقوقی اعتمادآنلاین: مطابق قانون، افشای اطلاعات خصوصی جرم است. قانون‌ مجازات‌ اسلامی، صراحتاً در ماده 16 قانون جرائم‌ رایانه‌ای افشای اسرار خصوصی دیگران را جرم دانسته است و مجازات آن را جزای‌‌ نقدی و تا 2 سال حبس تعزیری در نظر گرفته است. البته اسرار خصوصی در قانون ایران به صورت مشخص تعریف نشده‌اند و صرفاً در ماده 8 قانون «احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی» نامه‌ها، عکس‌ها، نوشته‌ها و فیلم‌های خصوصی را از مصادیق بارز آن دانسته‌اند.

پایگاه خبری اعتمادآنلاین در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن، همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات باتجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ می‌دهد.

شما می‌توانید مشکلات حقوقی خود را از طریق آی‌دی Modiretemad@ در تلگرام با ما در میان بگذارید. مشاوران حقوقی ما در اعتمادآنلاین پاسخگوی سوالات شما خواهند بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها