کد خبر: 352460
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ ۱۷:۴۹:۵۸
| |

کدام کشور، بیشترین آثار ثبت شده در یونسکو را دراد؟

گرجستان را می‌توان از کشورهای مهمی دانست که دارای تاریخی پر فراز و نشیب بوده از همین رو مکان‌های تاریخی زیادی در آن وجود دارد که تعداد زیادی از آن‌ها در یونسکو به ثبت رسیده.هم‌اکنون بیشترین آثار تاریخی و فرهنگی ثبت شده در یونسکو، متعلق به کشور گرجستان است.

کدام کشور، بیشترین آثار ثبت شده در یونسکو را دراد؟
کد خبر: 352460
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۴ ۱۷:۴۹:۵۸

اعتمادآنلاین| ‌ سالانه جمع کثیری از جهانگردان با دیدن آثار جذابی که از این کشور در لیست یونسکو وجود دارد، قصد سفر به این مکان را می‌کنند و با تور گرجستان راهی آن می‌شوند. وقتی که وارد گرجستان می‌شوید و از نزدیک این آثار را مشاهده می‌نمایید، به فرهنگ دیرینه و تاریخ مهم آن پی می‌برید.

این کشور در طول تاریخ، چندین بار اشغال شده و تحت سلطنت امپراطوری‌های دیگر قرار گرفته است.

اما عصر طلایی و نقطه اوج گرجستان در قرن یازدهم و دوازدهم رخ داد؛ زمانی که سلطنت ملکه تامار و شاه دیوید به اتمام رسید و گرجی‌ها خود حکومت کشورشان را به دست گرفتند. آن‌ها در طول سال‌های متمادی، بناهایی با معماری شگفت‌انگیز و تماشایی خلق کرده‌اند که جلوه‌ای ویژه را به وجود آورده‌اند؛ در سال‌های گذشته تعداد زیادی از این آثار در سازمان جهانی یونسکو ثبت گشته و موجب جذب گردشگران فراوانی به این کشور شده است.

گردشگران تور لحظه آخری می‌توانند از این مکان‌ها دیدن کنند و عکس‌هایی خاطره‌انگیز را از سفر به این کشور دوست داشتنی به ثبت برسانند. کلیسای جامع باگراتی، صومعه گلاتی، متسختا و منطقه یوپر اسوانتی از این قبیل جاذبه‌ها هستند.

یکی دیگر از مقاصدی که مورد توجه تاریخ دوستان قرار دارد، کشور ارمنستان می‌باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها