کد خبر: 352847
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۷ ۰۹:۰۵:۰۰
| |

حماسه جاماندگان حسینی آغاز شد

مراسم هفتمین دوره پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی به تاسی از پیاده‌روی میلیون‌ها عاشق اباعبدالله حسین(ع) در عراق از مسیرهای چندگانه پایتخت به سمت حرم حضرت عبدالعظیم(ع) آغاز شد.

حماسه جاماندگان حسینی آغاز شد
کد خبر: 352847
|
۱۳۹۸/۰۷/۲۷ ۰۹:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| جاماندگان اربعین حسینی (ع) از مسیر اصلی، میدان امام حسین (ع) پیاده‌روی 17 کیلومتری را تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برای کسب ثواب این حدیث امام هادی (ع) در خصوص منزلت حضرت عبدالعظیم (ع) که می فرمائید: «اگر قبر عبدالعظیم(ع) را که در نزد شماست زیارت می‌کردی، مانند کسی بودی که امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کرده‌ای».

امسال نیز همانند چند سالیان گذشته این پیاده‌روی عظیم و میلیونی مردمی در مسیرهای پنج‌گانه زیر برگزار می‌شود:

شماره یک: میدان امام حسین(ع)، خیابان 17 شهریور، میدان شوش، خیابان فدائیان اسلام، میدان شهرری، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع).

شماره دو: میدان جمهوری، نواب، میدان 9دی، میدان بهمن، خیابان بعثت، شهید رجایی، بزرگراه شهید کریمی، چهارراه چشمه علی، خیابان فدائیان اسلام، میدان شهرری، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع).

شماره سه: حرم مطهر امام زاده حسن (ع)، خیابان امین الملک، خیابان قزوین، خیابان شیخ محمدی، میدان 9دی، میدان بهمن، بزرگراه بعثت، خیابان شهید رجایی، بزرگراه شهید کریمی، چهارراه چشمه علی، خیابان فدائیان اسلام، میدان شهرری، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع).

شماره چهار: باقر شهر، خیابان رجائی، روی پل شهید آوینی، خیابان سلمان فارسی، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

شماره پنج: جاده ورامین، میدان معلم، سه راه ورامین، خیابان فدائیان اسلام، میدان شهرری، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) انجام خواهد شد.

ایجاد 100 موکب در مسیر جاماندگان

سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این راستا گفت: این مراسم با قرائت زیارت اربعین، روضه‌خوانی و مداحی آغاز می‌شود و پس از پذیرایی از شرکت‌کننده‌ها، پیاده‌روی به سمت شهرری، حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

سیدعلیرضا فاطمیان‌پور با بیان اینکه در راستای ارائه خدمات بهتر به شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی جاماندگان اربعین برنامه‌ریزی و تمهیداتی در نظر گرفته شده، افزود: در طول مسیر حدود 100 موکب برای ارائه خدمات به شرکت‌کنندگان تدارک دیده شده است.

او گفت: پیاده‌روی جاماندگان توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با مشارکت سپاه تهران، نیروی انتظامی تهران بزرگ، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری، شهرداری مناطق 7، 12، 13، 14، 15، 16 و 20، اداره امور مساجد جنوب شرق تهران، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می‌شود.

50 دستگاه ون صلواتی در مسیر پیاده‌روی

همچنین معاون فرهنگی و آموزش سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانان شهر تهران از استقرار 50 دستگاه ون صلواتی به منظور جابه‌جایی شهروندان در روز اربعین پرداخت و گفت: این سازمان در روز شنبه به جاماندگان اربعین حسینی خدمات حمل و نقل در حوزه تاکسیرانی را از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ارائه خواهد داد.

محمدمهدی محمود اقدم افزود: 50 دستگاه ون به منظور جابه‌جایی شهروندان پیش‌بینی شده که این افراد را به محل‌های تعیین شده راهپیمایی برسانند.

کاهش سرفاصله حرکت قطارهای خط یک مترو در روز اربعین

شهردار منطقه 20 تهران(شهرری) نیز از کاهش سرفاصله حرکت قطارهای خط یک مترو تهران در روز اربعین خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود 30 هزار نفر در هر ساعت توسط این خط از شهرری به پایتخت جابجا شوند.

قاسم افشار بیان کرد: شهرداری منطقه 20 به عنوان کمیته پشتیبانی حماسه جاماندگان اربعین امسال نیز همانند سنوات گذشته وظیفه خدمات‌رسانی را بر عهده دارد.

به گفته او، 700 نیروی خدمات‌رسان شهرداری در روز اربعین در آماده‌باش کامل هستند و تمامی مراتب لازم برای خدمات بهتر از هم اکنون اندیشیده شده است.

360 امدادگر به جاماندگان اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند

معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان ری نیز از آماده‌باش کامل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی جنوب پایتخت در روز اربعین خبر داد و گفت: 360 امدادگر هلال احمر و اورژانس به جاماندگان خدمت‌رسانی می‌کنند.

سیدناصر موسوی ادامه داد: عوامل اجرایی اورژانس و نیروهای امدادی در طول مسیر، چهار سوی حرم عبدالعظیم(ع) و نقاط حساس شهرری مستقر می‌شوند و در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی به زائران مراسم جاماندگان اربعین حسینی خدمات‌رسانی خواهند کرد.

او با اشاره به اینکه در روز اربعین 51 دستگاه آمبولانس، اتوبوس آمبولانس، خودرو امداد و نجات و آتش‌نشانی در شهرستان ری مستقر می‌شوند، افزود: 31 دستگاه آمبولانس، خودرو امداد و نجات و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در جنوب آستان عبدالعظیم(ع) از طرف جمعیت هلال احمر در خدمت زائران خواهد بود.

پایگاه جذب حامی ایتام در مسیر جاماندگان اربعین پایتخت

سرپرست کمیته امداد استان تهران نیز از استقرار پایگاه جذب حامی برای ایتام با عنوان طرح اکرام ایتام در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین در تهران خبر داد و گفت: مسیر راهپیمایی از میدان امام حسین (ع) آغاز و تا حرم عبدالعظیم حسنی در شهر ری ادامه دارد.

سیدابوالفضل پرپنچی تاکید کرد: پایگاه‌های جذب حامی در مسیر جاماندگان اربعین در شهر تهران آماده ثبت نام از خیران و نیکوکاران برای حمایت از کودکان یتیم و غیر یتیم نیازمند است.

استقرار 154 آتش‌نشان در 37 نقطه مسیر اربعین در پایتخت

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در خصوص تمهیدات سازمان آتش‌نشانی درمراسم بزرگ پیاده‌روی اربعین گفت:‌ مراسم راهپیمایی مردم تهران نیز تحت عنوان «جاماندگان اربعین» در چند مسیر برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در طی مسیر به عزاداری می‌پردازند که سازمان آتش‌نشانی پایتخت نیز همانند سال‌های قبل به‌منظور تأمین ایمنی راهپیمایان اربعین، تمهیدات ویژه‌ای را در نظر گرفته است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی اضافه کرد: تمام 132 ایستگاه آتش‌نشانی در پایتخت در آماده‌باش کامل قرار خواهد داشت و آماده رفع مشکلات احتمالی هستند.

همچنین نسبت به سال‌های گذشته نیز تردد هر گونه وسیله نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت در طول مسیر راهپیمایی ممنوع است و در تمام خیابان‌های ورودی به مسیرهای راهپیمایی محدودیت تردد اعمال می‌شود.

شرکت‌های اتوبوسرانی، تاکسیران و مترو برای جابجایی عزاداران به‌ویژه زمان بازگشت از حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، آماده خدمت‌رسانی است.

حضرت عبدالعظیم(ع) از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی(ع) است و در مدّت 79 سال عمر با برکت خود با دوران امامت چهار امام معصوم یعنی امام موسی کاظم(ع)، امام رضا(ع)، امام محمّدتقی(ع) و امام علی النّقی(ع) مقارن بوده و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.

مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی از ساعت 6:30 صبح در تهران و به طبع آن در سایر نقاط استان تهران برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها