کد خبر: 356011
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ ۱۵:۳۳:۲۹
| |

محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری:

وقف پشتوانه بسیاری از مسائل کشور است

محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری، با اشاره به اینکه وقف پشتوانه بسیاری از مسائل کشور است، گفت: باید فرهنگ وقف در میان مردم گسترش یابد.

وقف پشتوانه بسیاری از مسائل کشور است
کد خبر: 356011
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ ۱۵:۳۳:۲۹

اعتمادآنلاین| محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری، 8 آبان‌ماه در دیدار کارکنان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: وقف یکی از مصادیق روشن و بارز عمل صالح و جزء باقیات و صالحات محسوب می‌شود که موجب رسیدن به اهداف بلند مدت خواهد شد.

وی افزود: اگر در این زمینه به درستی کار صورت گیرد و آثار و برکات وقف به خوبی تبیین شود، احدی در جامعه یافت نمی‌شود که از خود خیریه‌ای برجای نگذارد، زیرا وقف اثرات و برکات بسیاری دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه اطلاع‌رسانی در جامعه نسبت به وقف ضعیف و مطالب بیان شده در این حوزه صرفاَ تبلیغ است، تصریح کرد: اگر مردم آثار وقف در جامعه را با چشم مشاهده کنند اثر بیشتری بر روی این افراد دارد، بنابراین لازم است مکان‌های وقفی را با دسته‌بندی‌ها به صورت دقیق و شفاف به مردم نشان داد.

نکونام با بیان اینکه وقف پشتوانه بسیاری از مسائل کشور است، گفت: باید فرهنگ وقف در میان مردم گسترش یابد، گرچه نباید این کار در حد تبلیغ باشد، زیرا مسئله وقف باید حسی، سمعی و بصری شود، به این معنا که وقف باید در چشم مردم جلوه کند تا مردم بدانند هرکسی وقف نکند خودش ضرر کرده است.

نماینده ولی‌فقیه دراستان تصریح کرد: اعتماد مردم به مجموعه اوقاف به عمل شما کارمندان این مجموعه بستگی دارد، زیرا اگر خوب کار کنید مروج وقف خواهید بود و اگر ضعیف کار کنید در جهت خلاف این هدف قدم برداشته‌اید.

وی با بیان اینکه حواسمان به خودمان و نحوه کارکردنمان باشد تا در دنیا و آخرت رو سفید باشیم، خاطرنشان کرد: مردم باید توجیه شوند که وقف برای دولت نیست بلکه وقف برای خود مردم است، بنابراین لازم است به دلیل مهم بودن وقف، اعتماد مردم در این حوزه افزایش یابد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها