کد خبر: 356048
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ ۱۷:۰۳:۵۲
| |

حجت‌الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور خبر داد؛

درآمدزایی 5 هزار میلیارد تومانی مددجویان کمیته امداد / ایجاد 60 هزار فرصت شغلی

حجت‌الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور، از ایجاد 60 هزار فرصت شغلی طی 7 ماه نخست امسال از سوی مددجویان خبر داد و گفت: مددجویان تحت حمایت طی سال گذشته پنج هزار و 500 میلیارد تومان از محل طرح‌های اشتغال این نهاد درآمدزایی داشتند.

درآمدزایی 5 هزار میلیارد تومانی مددجویان کمیته امداد / ایجاد 60 هزار فرصت شغلی
کد خبر: 356048
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ ۱۷:۰۳:۵۲

اعتمادآنلاین| حجت‌الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور، در شورای اداری کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به دستاوردهای این نهاد در حوزه توانمندسازی محرومان، گفت: دستاوردهای مالی مددجویان در سال‌های 95 تا 97 نیز رقمی بیش از 12 میلیارد تومان بوده است که توسط فعالیت‌های مجریان طرح‌های اشتغال حاصل‌شده است.

وی ادامه داد: طی سال‌های 74 تا 97 کمیته امداد کشور موفق شده با ایجاد اشتغال‌های خرد بیش از 700 هزار خانواده محروم را به سمت توانمندی و خودکفایی سوق دهد و از حمایت این نهاد خارج کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور همچنین با اشاره به دستاوردهای کمیته امداد در حوزه توانمندسازی محرومان گفت: سال گذشته یک‌سوم اشتغال کل کشور توسط کمیته ایجادشده درحالی‌که تنها سه‌دهم درصد تسهیلات کل کشور به کمیته امداد اختصاص داشته است.

عبدالملکی مددجویان کمیته امداد را خوش‌حساب‌ترین مشتریان بانک‌ها برشمرد و افزود: معوقات مددجویان کمیته امداد در حوزه وام اشتغال کمتر از یک درصد است که نشان‌دهنده موفقیت این نهاد در اجرای طرح‌های اشتغال و خودکفایی این نهاد است.

وی با اشاره به ایجاد 148 هزار شغل برای مددجویان این نهاد در سال 97 خاطرنشان کرد: طی هفت ماهه امسال نیز 60هزار فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد شد.

حجت الله عبدالملکی همچنین از پرداخت 1400 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به مددجویان در هفت ماهه سال جاری خبر داد.

وی اعتبارات کل اشتغال سال 98 را 5800 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود تا کنون 1400 میلیارد تومان از این رقم به مددجویان پرداخت شده است.

وی خاطر نشان کرد: تا پایان امسال 170 هزار فرصت شغلی برای مددجویان با همکاری شبکه بانکی و پرداخت تسهیلات ایجاد می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها