کد خبر: 356094
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ ۰۸:۳۳:۰۰
| |

شینا انصاری، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران خبر داد؛

اصلاح الگوی مصرف انرژی در 560 ساختمان شهرداری تهران

شینا انصاری، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، از اصلاح الگوی مصرف در ساختمان‌های شهرداری تهران در راستای مصوبه مدیریت سبز خبر داد و گفت:در این راستا موضوع بهینه‌سازی مصرف انرژی و اصلاح الگوی مصرف در دستور کار 560 ساختمان شهرداری قرار دارد.

اصلاح الگوی مصرف انرژی در 560 ساختمان شهرداری تهران
کد خبر: 356094
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۸ ۰۸:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| شینا انصاری، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، درباره اقدامات اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: توجه به اصلاح الگوی مصرف و بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان‌های شهرداری، موجب کاهش مصرف منابع و حامل‌های انرژی در ساختمان‌های تحت پوشش می شود که این امر اقدامی مفید برای کاهش هزینه‌ها در مجموعه شهرداری تهران و ارتقای کیفیت محیط زیست شهری است.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با تأکید بر اینکه مصرف انرژی در ساختمان‌های شهرداری تهران علاوه بر تاثیر بر محیط زیست، هزینه‌های هنگفتی را به این مجموعه تحمیل کرده است، گفت:در راستای سیاست‌هایی که در زمینه مدیریت انرژی در دستور کار قرار داده‌ایم، تدوین برنامه اجرایی و همچنین ارائه طرح‌های جامع از جمله تدوین دستورالعمل اجرایی«بهینه‌سازی مصرف منابع (آب، برق، گاز) در ساختمان‌های شهرداری تهران»، ممیزی ساختمان و تعیین نقاط هدر رفت انرژی، شناسایی نقاط بهبود و اجرای راهکارهای موثر دنبال می‌شود و سعی خواهد شد تا در کاهش هزینه‌های اقتصادی و ارتقای کیفیت محیط‌ زیست شهری اقدام شود.

مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران با اشاره به بررسی مقایسه میزان مصرف منابع در 560 ساختمان تحت پروژه اصلاح الگوی مصرف از سال 97 نسبت به سال 1396 گفت: طبق بررسی‌های انجام شده در زمینه مصرف آب، برق و گاز به میزان 2، 8 و 6٫5 درصد در ساختمان‌های تحت پوشش روند کاهشی وجود داشته است.

وی گفت: محاسبات نشان می‌دهد منطقه 17 دارای کمترین سرانه مصرف آب، منطقه 21 کمترین سرانه مصرف برق و منطقه 1 کمترین سرانه مصرف گاز را در سال 97 داشتند. همچنین درصد تغییر سرانه مصرف مناطق 3، 13 و 20 در هر سه مورد آب، برق و گاز نسبت به سال 1396 روند کاهشی داشته است.

وی با اشاره به ضرورت تداوم این برنامه وافزایش اقدامات درمدیریت مصرف انرژی و منابع در سایر ساختمان‌های شهرداری نیز گفت:آموزش‌ پرسنل اداری،اجرایی و خدماتی درمصرف صحیح منابع و صرفه‌جویی در مصرف، از جمله موارد قابل توجه در بهینه‌سازی مصرف منابع در فرایند اجراست که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

منبع: روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها