کد خبر: 356298
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۹ ۲۰:۵۷:۱۰
| |

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش‌ و پرورش:

ظرفیت‌های قانونی موجود می‌تواند به رفع مشکلات کمک کند

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش‌ و پرورش، گفت: در وزارتخانه بودجه‌ بیشتری را برای خراسان رضوی اختصاص می‌دهیم، به‌نظر بنده ظرفیت‌های قانونی موجود می‌تواند به رفع مشکلات کمک کند.

ظرفیت‌های قانونی موجود می‌تواند به رفع مشکلات کمک کند
کد خبر: 356298
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۹ ۲۰:۵۷:۱۰

اعتمادآنلاین| محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش‌ و پرورش، امشب در پنجمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش خراسان رضوی که در دفتر استاندار برگزار شد، گفت: تمامی تحولات در طول تاریخ ریشه در تغییر نهادهای جامعه دارد، تحول نهادی جامعه و تحقق واقعی توسعه منوط به تحولات یادگیری جامعه است.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: تحول کارآمد و پایدار منجر به رشد جامعه می‌شود، اگر سطح فرهنگ جامعه برای شکل‌گیری یک سری تحولات اجتماعی اصلاح نشود، جامعه دچار شکست می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بخش عظیمی از جامعه فاقد مهارت‌های کافی برای مشارکت مؤثر در جامعه هستند، بیان کرد: آموزش‌وپرورش نهادی است که مسؤولیت آموزش به این قشر را برعهده دارد و شورای آموزش‌وپرورش خراسان رضوی کانونی برای توسعه جریان یادگیری است.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: حتما در وزارتخانه بودجه‌ بیشتری را برای خراسان رضوی اختصاص می‌دهیم، به‌نظر بنده ظرفیت‌های قانونی موجود می‌تواند به رفع مشکلات کمک کند.

وزیر آموزش‌وپرورش استفاده از مدارس بلااستفاده و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و در صورت امکان واگذاری آن‌ها به معین‌های اقتصادی را از جمله عوامل رفع مشکلات برشمرد.

وی لکه‌های سیس‌آباد، التیمور، دروی، خواجه‌ربیع، جاده قدیم، اسماعیل‌آباد، امام هادی و شهرآباد را نگران‌کننده دانست و ادامه داد: رفع لکه‌های این استان نیازمند توجه فوری است و باید تمام ظرفیت خود را برای آن‌ها بگذاریم.

حاجی میرزایی تصریح کرد: اگر آموزش‌وپرورش، منابع ملی، استانی و خیرین به ترتیب هر کدام یک سوم بودجه را تأمین کنند، یک مترمربع کمبود فضای آموزشی استان از متوسط میانگین کشور جبران می‌شود.

وزیر آموزش‌وپرورش متذکر شد: در جهت رفع لکه‌های استان باید فوری اقدام صورت بگیرد زیرا میانگین سرانه 1.2 مترمربع خیلی نگران‌کننده است.

وی ادامه داد: باید از مجموعه شرکت‌های بزرگی که در سطح این استان فعال هستند دعوت به همکاری شود، زیرا می‌توانند در جهت تأمین بودجه موردنیاز و رفع مشکلات اجتماعی کمک کنند.

حاجی میرزایی عنوان کرد: امیدواریم با انجام این اقدامات و اولویت‌بندی‌های مناسب برای سال آینده شاهد رشد و پیشرفت بیشتری در سطح این استان باشیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها