کد خبر: 363162
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۲ ۱۸:۴۵:۱۵
| |

سید محمد طباطبایی، معاون مشارکت مردمی و رسانه‌ای مجمع خیرین سلامت کشور:

سالانه 61 هزار میلیارد ریال توسط خیرین در حوزه سلامت هزینه می‌شود

معاون مشارکت مردمی و رسانه‌ای مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به حضور چشمگیر روحانیون در عرصه سلامت، گفت: سالانه 6 هزار و 100 میلیارد تومان در حوزه سلامت توسط خیرین هزینه می‌شود.

سالانه 61 هزار میلیارد ریال توسط خیرین در حوزه سلامت هزینه می‌شود
کد خبر: 363162
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۲ ۱۸:۴۵:۱۵

اعتمادآنلاین| سید محمد طباطبایی، معاون مشارکت مردمی و رسانه‌ای مجمع خیرین سلامت کشور عصر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت برگزاری نخستین همایش تجلیل و تکریم از روحانیون فعال در عرصه سلامت به میزبانی قم در سالن همایش‌های امام علی(ع) دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، بیان کرد: مجمع خیرین سلامت کشور به همه استان‌های کشور یک نگاه کلی دارد و به هیچ استانی نگاه ویژه نخواهد داشت و طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری اهداف خود را برای جذب مشارکت مردمی در زمینه سلامت منطبق کرده است.

وی با بیان اینکه روحانیون نقش اساسی در ارتقای سطح سلامت و درمان دارند، گفت: در استان قم هم روحانیون و به ویژه مراجع عالی قدر عظام فعالیت چشمگیری در ساخت بیمارستان، درمانگاه تخصصی و غیره داشتند که می‌توان به بیمارستان آیت الله گلپایگانی، بیمارستان نکویی و هم‌چنین بیمارستان 3 هزار و 300 تخت خوابی آیت الله سیستانی که در آینده به بهره‌برداری خواهد رسید اشاره کرد.

معاون مشارکت مردمی و رسانه‌ای مجمع خیرین سلامت کشور تصریح کرد: روحانیت در حوزه سلامت نقشی ویژه داشته است که متأسفانه مغفول مانده و بسیاری از آن اطلاعی ندارند.

وی ادامه داد: در همین راستا 6 آذرماه همایش تجلیل از روحانیون فعال در حوزه سلامت برگزار خواهد شد که رسالت این همایش تبیین موضوع و تشویق در جهت افزایش مشارکت مردمی است.

وجود 110 هزار خیر سلامت در کشور

طباطبایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 110 هزار خیر در سراسر کشور با مجمع خیرین حوزه سلامت ارتباط دارند، گفت: این مجمع علاوه بر امور سخت‌افزاری مانند تجهیز و نوسازی مراکز به امور نرم‌افزاری مورد نیاز بیماران نیز می‌پردازد؛ برای مثال تلاش برای هدایت خیرین به حمایت از پروژه‌های پژوهشی حوزه سلامت و حوزه پیشگیری است که اگر خیری یک پروژه پژوهشی را حمایت کند می‌تواند نتیجه پروژه را با نام خود به ثبت برساند.

وی در ادامه گفت: سالانه 6 هزار و 100 میلیارد تومان در حوزه سلامت توسط خیرین هزینه شده است و همچنین 5 هزار مرکز درمانی با مشارکت مجمع خیرین در کشور ساخته، مرمت و یا تجهیز شده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها