کد خبر: 365293
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۹ ۱۱:۱۹:۴۵
| |

قاسم صادقی، رئیس اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت خبر داد:

افزایش 50 درصدی نظارت از مراکز دندان‌پزشکی در 6 ماهه اول سال جاری

قاسم صادقی، رئیس اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت، گفت: تا پایان سال 97 به صورت میانگین از 1000 مطب و مرکز دندان‌پزشکی در سراسر کشور نظارت کرده‌ایم و در شش ماه امسال نیز 9 هزار بازدید صورت گرفته است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 50 درصد افزایش داشته‌ است.

افزایش 50 درصدی نظارت از مراکز دندان‌پزشکی در 6 ماهه اول سال جاری
کد خبر: 365293
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۹ ۱۱:۱۹:۴۵

اعتمادآنلاین| قاسم صادقی، رئیس اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت، در نشست هم‌اندیشی سیاست‌گذاران سلامت دهان کشور در هتل پردیسان، گفت: قبل از ورود بنده به اداره دندان‌پزشکی وزارت بهداشت دو برنامه در این حوزه تعریف شده که شامل کلینیک‌های ویژه در قالب طرح تحول سلامت است که بر اساس آن 250 کلینیک تعریف شده است. همچنین 170 کلینیک ساختمان آن درست شده اما تجهیزات در آن نصب نشده است.

وی افزود: برنامه دیگر، اورژانس دندان‌پزشکی است که به تناسب نیاز در شهرستان‌ها طراحی شده است، زیرا عمده فعالیت‌ها در بخش خصوصی است و معمولاً بعد از اتمام ساعت اداری دسترسی به خدمات احساس شده بود. به همین جهت آقای هاشمی، وزیر وقت، تاکید کرده بودند که در هر دانشگاه باید یک اورژانس دندان‌پزشکی راه‌اندازی شود.

رئیس اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت بیان کرد: همچنین در آن زمان یکی از مطالبات، درخواست اورژانس دندان‌پزشکی در ایام تعطیل بود. قبل از این طرح تنها سه دانشگاه علوم‌پزشکی در سراسر کشور این برنامه را اجرا می‌کردند اما اکنون در 16 استان اورژانس دندان‌پزشکی راه‌اندازی شده است که نوعاً جزو استان‌های محروم هستند.

صادقی خاطرنشان کرد: اورژانس دندان‌پزشکی از ساعت دو بعدازظهر تا هشت صبح فعال است. در ابتدا به جهت مسائل بودجه‌ای از دانشگاه‌ها درخواست کردیم از محل بودجه خود، اورژانس دندان‌پزشکی را فعال کنند. تعهد وزارت‌خانه در طرح تحول سلامت تجهیز کیلینک‌ها از بودجه معاونت درمان است.

وی اضافه کرد: تجهیز کلینیک‌ها در بخش پزشکی به جهت فشار افکار عمومی رخ داد، اما در بخش دندان‌پزشکی این اتفاق رخ نداد و در حال حاضر 100 کلینیک اورژانس دندان‌پزشکی در سطوح دو و سه فعالیت می‌کنند و نیروهای تخصصی در این کلینیک‌ها مشغول به کار هستند که نمونه عینی آن را می‌توانید در مشهد مشاهده کنید.

رئیس اداره دندان پزشکی وزارت بهداشت در خصوص نظارت تصریح کرد: نظارت یکی از مطالبات جدی است. در حال حاضر در زمینه شکایات ما در رده سوم و در زمینه محکومیت در رده اول قرار داریم. از سال 97 به صورت ضابطه‌مند بحث نظارت با همکاری دانشگاه را آغاز کرده‌ایم و تا پایان سال 97 به صورت میانگین از 1000 مطب و مرکز دندان‌پزشکی در سراسر کشور نظارت کرده‌ایم و در 6 ماه امسال نیز 9 هزار بازدید صورت گرفته است که نسبت‌به مدت مشابه در سال گذشته 50 درصد افزایش داشته‌ است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها