کد خبر: 372208
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۳ ۰۸:۵۲:۵۳
| |

ضیائیان، مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اعلام کرد:

آلودگی هوا «ناسالم برای همه گروه‌های سنی» تا چهارشنبه/ بیماران تنفسی در خانه بمانند

صادق ضیائیان، مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی، گفت: به دلیل آلودگی هوا توصیه می‌شود خودداری از تردد غیرضروری در سطح شهر به‌ویژه برای کودکان، افراد مسن و بیماران تنفسی و قلبی و مدیریت نوع سوخت واحدهای صنعتی در کلان شهرها، در دستور کار باشد.

آلودگی هوا «ناسالم برای همه گروه‌های سنی» تا چهارشنبه/ بیماران تنفسی در خانه بمانند
کد خبر: 372208
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۳ ۰۸:۵۲:۵۳

اعتمادآنلاین| صادق ضیائیان، مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار داشت: در چند روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است و به همین دلیل در شهرهای پرجمعیت و صنعتی، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی ادامه دارد و شاهد آلودگی هوا هستیم.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای همه گروه‌های سنی، گفت: توصیه می‌شود اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش تردد‌های شهری‌، ‌خودداری از تردد غیرضروری در سطح شهر به‌ویژه برای کودکان، افراد مسن و بیماران تنفسی و قلبی و مدیریت نوع سوخت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان شهرها در دستور کار باشد.

وی ادامه داد: در چند روز آینده در نیمه غربی سواحل خزر و همچنین استان اردبیل افزایش دما بین 4 تا 6 درجه همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از اواخر وقت روز چهارشنبه سامانه بارشی از شمال‌غرب و غرب وارد کشور می‌شود و سبب بارش باران در این مناطق خواهد شد.

ضیائیان اظهار کرد: روز جمعه با تداوم فعالیت این سامانه بارشی در نوار غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده داریم و روز شنبه از شدت بارش‌ها در نوار غربی کشور کاسته می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز شنبه بارش پراکنده در زاگرس مرکزی، دامنه جنوبی البرز مرکزی و شرقی و بخش‌هایی از مرکز کشور خواهیم داشت ضمن اینکه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در سواحل شمالی کشور بارش باران و کاهش دما خواهیم داشت؛ در ارتفاعات مناطقی که ذکر شد بارش ‌به صورت برف خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران صاف و غبارآلود تا روز چهارشنبه خواهد بود و روزهای پنج‌شنبه و جمعه شاهد بارش پراکنده ضعیف و گاهی وزش باد در استان تهران خواهیم بود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 14 و 3 درجه خواهد بود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها