کد خبر: 391645
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۶ ۱۶:۰۸:۱۹
| |

اقدامات موثر در مقابله با کرونا در1300 شهرداری و 37 هزار دهیاری

مدیر کل ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: با توجه به ضرورت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در جامعه و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود در این امر، این سازمان تلاش کرده تا زمینه انجام اقدامات لازم در این موضوع را از سوی بیش از هزار و 300 شهرداری و بیش از 37 هزار دهیاری با همکاری سایر دستگاه‌ها فراهم کند.

اقدامات موثر در مقابله با کرونا در1300 شهرداری و 37 هزار دهیاری
کد خبر: 391645
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۶ ۱۶:۰۸:۱۹

اعتمادآنلاین| به گزارش روز جمعه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، رمضان امینی افزود: در این راستا ابلاغیه های مختلف مرتبط با جلوگیری از انتشار ویروس کرونا به صورت مستمر به استانداری ها، شهرداری ها و دهیاری ها ابلاغ شده و از مدیریت شهری و روستایی خواسته شده که شهرداری ها و دهیاری ها باید اقدامات لازم را در همکاری با مسوولان بهداشتی و درمانی و سایر دستگاه ها در زمینه های مختلف از جمله ضدعفونی کردن و گندزدایی محیط شهرها و روستا و همچنین ساختمان های شهرداری و دهیاری انجام دهند.

وی اظهار داشت: اقدامات شهرداری ها و دهیاری ها در زمینه جلوگیری از انتشار ویروس کرونا به طور مستمر از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداری ها پایش و ارزیابی می شود.

دبیر ستاد کرونا در سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ادامه داد: با توجه به گزارش های رسیده از شهرداری ها، دهیاری ها و استانداری ها و ارزیابی این موارد، تاکنون چند شیوه نامه و بخشنامه تخصصی در حوزه های وظیفه ای مدیریت شهری و روستایی با هدف جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در مناطق شهری و روستایی و اجرای اقدامات لازم تدوین و ابلاغ شده است و موضوعات مورد نظر شهرداری ها و دهیاری ها را از طریق وزارتخانه ها و دستگاه های ذیربط تا حصول نتیجه پیگیری می کنیم.

امینی اضافه کرد: با توجه به اعلام شناسایی موارد مشکوک به ویروس کرونا در کشور و در راستای پیشگیری از انتشار این ویروس در اماکن، فضاهای عمومی، دستورالعمل پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در اماکن و فضاهای عمومی و وسایل نقلیه عمومی و همچنین شیوه نامه استفاده از متروها با رویکرد جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تهیه و به سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی گفت: با توجه به اهمیت اجرای اقدامات پیشگیرانه در تاکسی ها و پایانه های مسافربری شهرداری ها که از اماکن پرتردد شهروندان است، راهنمای کنترل محیطی برای مقابله با ویروس کرونا در پایانه های مسافربری، راهنمای ضدعفونی کردن و گند زدایی پایانه ها و راهنمای کنترل محیطی برای مقابله با کرونا ویروس در اماکن عمومی و چک لیست پیشگیری از کرونا به سازمان های تاکسیرانی و حمل و نقل بار و مسافر و سازمان های پایانه های مسافربری شهرداری ها و مدیریت های بار و مسافر شهرداری ها بر اساس دستورالعمل های وزارت بهداشت، درمان و اموزش پرشکی ابلاغ شد.

مدیرکل ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ادامه داد: بر اساس گزارش های دریافتی از شهرداری ها و تماس های مستمر با آنها با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، عملیات گندزدایی و ضدعفونی ایستگاه ها و واگن های مترو، اتوبوس ها و تاکسی ها و پایانه‌های مسافربری شهرداری ها با جدیت و به صورت شبانه روزی در حال انجام است.

وی افزود: در مناطق روستایی هم دهیاری ها با هماهنگی استانداری ها، فرمانداری ها و بخشداری ها و سایر دستگاه های ذیربط در حال انجام اقدامات مختلفی به منظور مقابله با شروع ویروس کرونا هستند.

امینی اظهار داشت: شهرداری ها و دهیاری ها طی روزهای اخیر اقدامات گسترده ای را به منظور همکاری در فرهنگ سازی ها و ارایه آموزش به هموطنان در زمینه مقابله با کرونا هم در سطح شهرها و روستاها و هم در فضای مجازی با همکاری دستگاه های بهداشتی و درمانی انجام داده اند که این اقدامات هر روز گسترده تر می شود.

وی گفت: از شهرداری ها خواسته شده تا با توجه به دستورات بهداشتی ابلاغ شده، تا حد امکان موضوعات مرتبط با ارباب رجوع و شهروندان را از طریق سایت، پورتال و سامانه های شهرداری و به صورت الکترونیکی انجام و پاسخ دهند.

دبیر مقابله با کرونا افزود: در فرصتی مناسب شهرداری ها و دهیاری هایی که در ارزیابی های اخیر در حوزه پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و ضدعفونی اماکن عمومی حضور موثرتری داشته اند، تجلیل می شوند.

وی همچنین به ضدعفونی کردن ساختمان های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و پی گیری مکاتبات این سازمان به صورت الکترونیکی با هدف مراجعه نکردن حضوری خبر داد.

ویروس کرونا که رسما کووید - 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از 70 کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

«کیانوش جهانپور» رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز جمعه 16 اسفندماه اعلام کرد که اکنون موارد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به 4 هزار و 747 نفر و فوت ناشی از آن به 124 نفر رسیده و همچنین 913 نفر بهبود یافته‌اند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها