کد خبر: 392424
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ ۱۱:۲۱:۵۳
| |

محمود رضوانی، جانشین معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

سلامتی مهم تر از بازار شب عید است/ ماسک دست دوز بزنید

جانشین معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه امروز در جنگ کرونا هستیم؛ نه بحران کرونا، گفت: مردم از خروج از منزل پرهیز کنند، زیرا سلامتی مهمتر از بازار شب عید و کاسبی است.

سلامتی مهم تر از بازار شب عید است/ ماسک دست دوز بزنید
کد خبر: 392424
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ ۱۱:۲۱:۵۳

اعتمادآنلاین| محمود رضوانی، جانشین معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه امروز در جنگ کرونا هستیم؛ نه بحران کرونا، گفت: ما تجربه موفق دفاع مقدس را پشت سر گذاشتیم و همه می دانند این جنگ هشت ساله را مردم اداره کردند لذا امروز درگیر مشکل کرونا هستیم و نیاز به مساعدت مردم داریم.

وی ماندن در خانه و قرنطینه خانگی و کنترل فرزندان را سخت و دشوار دانست و افزود: در آستانه عید نوروز هستیم و بازار را درک می کنیم، اما گاهی لازم است به خاطر مصلحت بزرگتر مصالح کوچک تر را نادیده بگیریم.

جانشین معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان سلامتی را بالاترین نعمت دانست و تصریح کرد: پزشکان و پرستاران از دست رفته در راه مبارزه با کرونا شهدای سلامت هستند.

رضوانی با تاکید بر لزوم به حداقل رساندن مواجهه افراد با هم، گفت: مردم از خروج از منزل پرهیز کنند، زیرا سلامتی مهمتر از بازار شب عید و کاسبی است و باید شرایط را درک کنیم، زیرا تنها زمانی از شر کرونا خلاص می شویم که چرخه انتقال آن را قطع کنیم و اگر قطع نشود همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا ما را دنبال می کند و جامعه را به هر کجا دوست دارد می برد، گفت: ما منتظر هستیم تا به افراد دچار بیماری سرویس درمانی ارائه کنیم لذا با این روال قادر به شکست اپیدمی نخواهیم بود. در این راستا از روز شنبه طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا را در گیلان اجرایی کردیم.

جانشین معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه سامانه «salamat.gov.ir» احوال شهروندان را به دو روش خوداظهاری و تماس تلفنی جویا می شود، عنوان کرد: افرادی که دسترسی به سامانه دارند با پاسخ دادن به پرسشنامه ساده طراحی شده آموزش های لازم را دریافت خواهند کرد. همچنین کسانی که نیاز به پیگیری فوری دارند به نزدیکترین مرکز بهداشتی و درمانی معرفی می شوند.

وی از برقراری تماس تلفنی سامانه با سرپرست خانوار خبر داد و گفت: از شهروندان می خواهیم به سوالات پاسخ درست دهند.

رضوانی با اشاره به شرایط ویژه استان گیلان، از مسافران نوروزی خواست سفر خود به این منطقه را لغو کنند و ادامه داد: می خواهیم گسترش بیماری را به حداقل برسانیم و مسافران نوروزی نباید سوغاتی نامطلوب با خود ببرند و نگران سلامتی آنان هستیم.

این مقام مسئول دشمن این روزهای کشور و استان را ناشناخته دانست و اظهار کرد: دنیا نیز تجربه زیادی علیه ویروس کرونا ندارد و واکنس و دارویی نیست لذا مردم در مجامع حضور پیدا نکنند و از منازل خارج نشوند.

وی شست و شوی دست ها را کاری آسان، اما اساسی و حساس دانست و تصریح کرد: مردم شست و شوی دست ها را ساده نگیرند و حتما از ماسک استفاده کنند، اما لزومی ندارد ماسک کارخانه ساز و یکبار مصرف باشد، بلکه می توان ماسک دست دوز قابل شست و شو زد.

جانشین معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان سالمندان و بانوان باردار را گروه در معرض خطر کرونا دانست و خاطرنشان کرد: افرادی که سابقه بیماری های ریوی، قلبی، کلیوی، آسم و تنگی نفس، دیالیز و شیمی درمانی دارند در صورت مشاهده علائم به مراکز درمانی مراجعه کنند و نیاز به بیمارستان نیست.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها