کد خبر: 392499
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ ۱۲:۵۳:۵۹
| |

فریبرز غیبی، رییس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها خبر داد:

توزیع 16 میلیون اصله نهال در هفته منابع طبیعی

رییس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها با بین اینکه در هفته منابع طبیعی 16 میلیون اصله نهال قابل توزیع داریم، گفت: نزدیک به 9 میلیون از این نهال‌ها جنگلی و 7 میلیون اصله آن فضای سبزی هستند.

توزیع 16 میلیون اصله نهال در هفته منابع طبیعی
کد خبر: 392499
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ ۱۲:۵۳:۵۹

اعتمادآنلاین| فریبرز غیبی، رییس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها گفت: ما در راستای تعهدات بین‌المللی و ملی خود باید جنگل‌کاری و توسعه جنگل را در کشور انجام دهیم و مقرر شده است که سازمان جنگل‌ها به عنوان متولی این کار سرانه جنگل را از 0.17 به 0.25 افزایش دهد.

رییس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها افزود: سازمان جنگل‌ها باید ضریب حفاظتی جنگل‌ها را از 40 به 90 برساند و در این راستا برنامه توسعه جنگل‌ها را داریم و توزیع و کاشت نهال را انجام می‌دهیم. توزیع نهال از طیف وسیعی از انواع گونه‌های بومی و غیربومی و فضای سبز است که بسته به مطالعات انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی بخواهد نهالی برای کاشت تهیه کند می تواند به ادارات منابع طبیعی استان‌ها و شهرستان‌ها مراجعه کند، گفت: مردم می‌توانند نهال مورد نظر خود اعم از نهال‌های جنگلی و فضای سبز را تهیه کنند و با توصیه کارشناسان در مکان‌های مورد مطالعه بکارند.

غیبی تاکید کرد: مراقبت و نگهداری از نهال‌ها بسیار اهمیت دارد بنابراین باید در مکان‌هایی کاشته شوند که منابع طبیعی توصیه می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها