کد خبر: 393116
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۱ ۰۸:۵۵:۱۷
| |

دبیر انجمن رادیوتراپی آنکولوژی

داروی پیشگیری از کرونا برای بیماران سرطانی جنبه تبلیغاتی دارد

دبیر انجمن رادیوتراپی آنکولوژی درباره تبلیغ برخی داروها و مکمل‌ها برای پیشگیری از ابتلای بیماران سرطانی به کرونا، گفت: این داروها بیشتر جنبه تبلیغاتی و تجاری دارد و هیچ چیز بهتر از خودمراقبتی نمی‌تواند جلوی ابتلای بیماران سرطانی به کرونا را بگیرد.

داروی پیشگیری از کرونا برای بیماران سرطانی جنبه تبلیغاتی دارد
کد خبر: 393116
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۱ ۰۸:۵۵:۱۷

اعتمادآنلاین| به گزارش انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران، «حسین فودازی» سه شنبه درباره مراقبت‌های بیماران سرطانی در روزهای شیوع کرونا افزود: البته برخی مکمل‌های حاوی ویتامین‌های B و D می‌تواند برای بیماران سرطانی مفید باشد. بیماران سرطانی و افرادی که تومورهای بدخیم دارند در شرایط کنونی بیش از افراد عادی باید خودمراقبتی کرده و بهداشت فردی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: بیمارانی که در زمان حاضر مراحل درمان سرطان یا تومورهای بدخیم را طی کرده و در حال شیمی درمانی یا پرتودرمانی هستند، به دلیل استفاده از برخی داروها با نقص سیستم ایمنی مواجهند و می‌توانند مستعد ابتلا به کووید-19 یا همان کرونا و انواع بیماری‌های ویروسی باشند. به این دسته از بیماران توصیه می‌کنیم که اگر متخصص مربوطه لازم می‌داند، شیمی درمانی در شرایط حاضر بدون وقفه ادامه پیدا کند و امکان تعویق انداختن آن به دلیل احتمال رشد بیماری و افزایش خطرات ناشی از آن وجود ندارد، حتماً بسیار شدیدتر از افراد عادی در زمینه رعایت بهداشت فردی بکوشند.

این متخصص رادیوتراپی آنکولوژی بیان کرد: این دسته از بیماران حتماً هنگام خروج از منزل از ماسک و دست‌کش استفاده کرده و از حضور در اماکن عمومی بپرهیزند. شست‌وشوی مکرر دست‌ها را در دستور کار قرار دهند و پیشنهاد می‌شود جز در هنگام مراجعه برای اجرای مراحل درمان سرطان از منزل خارج نشوند. همچنین این بیماران از وسایل نقلیه عمومی استفاده نکنند و با افرادی که علائم بیماری‌های تب دار و حتی اسهال و استفراغ دارند در تماس نباشند. این بیماران باید مصرف داروهایی که پزشک معالج برای تقویت سیستم ایمنی تجویز کرده را جدی بگیرند.

فودازی اظهار کرد: در مورد بیمارانی که درمان سرطان در آن‌ها خاتمه پیدا کرده و فقط مراجعات پزشکی را برای معاینه و بررسی وضع خود انجام می‌دهند، توصیه می‌کنیم در شرایط فعلی این معاینات دوره‌ای را به تعویق بیندازند و در فاصله زمانی طولانی‌تری مراجعه به پزشک داشته باشند و با هماهنگی پزشک معالج اگر علائم خاصی ندارند، مراجعات خود را به زمان دیگری موکول کنند.

وی ادامه داد: ویروس کرونا در بسیاری از افراد بدون هیچ گونه علائمی است، اما اگر یک بیمار سرطانی یا فرد دارای تومورهای بدخیم به این ویروس مبتلا شود علائم بسیار شدیدی داشته و می‌تواند منجر به مرگ شود، بنابراین توصیه می‌شود این دسته از بیماران بیش از پیش احتیاط کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها