کد خبر: 400978
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۲ ۱۱:۳۴:۲۶
| |

سامانه ثبت قرارداد الکترونیک وکالت راه‌اندازی شد

سامانه ثبت قرارداد الکترونیک وکالت در درگاه خدمات الکترونیک قضایی راه اندازی شد و وکلا می‌توانند از قسمت کارتابل ویژه‌ی وکلا، نسبت به تنظیم قراردادهای الکترونیک خود اقدام کننند.

سامانه ثبت قرارداد الکترونیک وکالت راه‌اندازی شد
کد خبر: 400978
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۲ ۱۱:۳۴:۲۶

اعتمادآنلاین| سامانه ثبت قرارداد الکترونیک وکالت براساس بند (ش) تبصره 6 قانون بودجه سال 99 کشور که پس از تایید شورای نگهبان به تصویب نهایی رسید راه اندازی شد.

بند (ش) تبصره 6 می‌گوید: به استناد مواد (103) و (169) مکرر قانون مالیات‌های مستقیم با اصلاحات و الحاقات بعدی و به‌منظور افزایش درآمدهای مالیاتی دولت از طریق ابطال تمبرمالیاتی، قوه قضائیه مکلف است ظرف مدت یک ماه پس از تصویب این قانون، سامانه قرارداد الکترونیک تنظیم قرارداد الکترونیکی بین وکیل و موکل را راه‌اندازی کند. از زمان راه‌اندازی این سامانه تمام افراد فعال اعم از مشاوران و وکلای عضو مراکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده و کانون‌های وکلای دادگستری موظفند قراردادهای مالی خود با موکل را در این سامانه ثبت و تنظیم نمایند. شنا سه (کد) یکتای صادر شده برای هر قرارداد توسط سامانه قرارداد الکترونیک، مبنای شناسایی وکیل در سامانه خدمات قضائی به منظور استخراج اطلاعات مالی مندرج در قرارداد و ابطال تمبر مالیاتی خواهد بود. با متخلفین از اجرای این بند طبق قوانین مربوطه برخورد می‌شود.

برای ثبت قراردادهای الکترونیک وکلا باید به درگاه خدمات قضایی به آدرس adliran.ir مراجعه کنند.

سامانه ثبت قرارداد الکترونیک از عصر 1 اردیبهشت راه‌اندازی شده است، اما هنوز در مرحله تست است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها