کد خبر: 402741
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۲ ۱۴:۱۸:۰۰
| |

بزرگترین هشدار تاریخی وکلای دادگستری

پیرو فراخوان معاونت  قوه قضائیه پیرامون پیش نویس آیین نامه ی قانون استقلال کانون وکلا، در فرجه ای کوتاه،جمعی بیش از ده هزار(10000) وکیل دادگستری باتصویب چنین آیین نامه ای مخالفت نمودند که در تاریخ دادگستری ایران بی سابقه است.  این پرشمارترین هشدار جامعه مدنی به یکی از مقامات طراز اول مملکتی  است.

بزرگترین هشدار تاریخی وکلای دادگستری
کد خبر: 402741
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۲ ۱۴:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین عسکری راد، وکیل دادگستری- پیرو فراخوان معاونت قوه قضائیه پیرامون پیش نویس آیین نامه ی قانون استقلال کانون وکلا، در فرجه ای کوتاه،جمعی بیش از ده هزار(10000) وکیل دادگستری باتصویب چنین آیین نامه ای مخالفت نمودند که در تاریخ دادگستری ایران بی سابقه است.

وکلا این سند را مخالف قانون و اسناد بالادستی دانسته، معتقدند قوه قضائیه، به بهانه تدوین آیین نامه و تحول در حوزه وکالت، آنگونه که در پیشنویس انتشاری منعکس است، در صدد تخدیش استقلال کانون وکلا و تزلزل در حق دفاع ملت است و اظهار نظرحمایتی معدود وکلای وابسته به قوه قضائیه تغیری در برداشت علمی ایشان ایجاد نمی نمایدو به همین دلیل از ریاست محترم قوه قضائیه درخواست اتخاذ تصمیم شایسته نموده اند.

این پرشمارترین هشدار جامعه مدنی به یکی از مقامات طراز اول مملکتی است.

درمیان هزاران وکیل دادگستری، چهره های شاخص علمی، اجتماعی و دانشگاهی نیز به چشم می خورد.

پیش بینی می شود اگر این هشدار دلسوزانه مورد توجه قرار نگیرد هزینه های جدی به دادرسی عادلانه و دستیابی به عدالت وایضا به اعتبار شخصی رئیس قوه قضائیه وارد شود.چرا که کانون های وکلا عمل به خلاف قانون را خلاف سوگند وکالت میدانند.

انگیزه این اعتراض، دفاع از استقلال کانون وکلا و تضمین استقلال وکیل در موضع دفاع و پافشاری بر یکی از حقوق بنیادین اجتماعی ایرانیان موضوع اصل 35 قانون اساسی است که همه قوای مملکت از جمله قوه قضائیه، مکلف به تامین آن می باشند.

امید که ریاست محترم قوه قضائیه، اعتبار خود را قربانی آیین نامه ای ننماید که بیشترین حجم اعتراض جامعه مدنی را برانگیخته و با درایت، دستور خروج از مدار تصویب را صادر فرموده.

بجای آن «گفتگو» را جایگزین ابلاغ آمرانه مصوبه ای نماید که امنیت دفاع را تهدید می نماید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها