کد خبر: 458035
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۲ ۱۲:۳۷:۵۱
| |

با دستور وزیر آموزش و پرورش؛

کارگروه ساماندهی تجهیزات هوشمند مدارس تشکیل می‌شود

کارگروه تخصصی ساماندهی رایانه و تجهیزات هوشمند مدارس در مناطق و شهرستان‎‌ها با دستور وزیر آموزش و پرورش تشکیل می‌شود تا دانش آموزان در گروه‌های سه نفری در کلاس‌های تجهیز شده حاضر و از ابزار هوشمند مدارس بهره‌مند ‌شوند.

کارگروه ساماندهی تجهیزات هوشمند مدارس تشکیل می‌شود
کد خبر: 458035
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۲ ۱۲:۳۷:۵۱

اعتمادآنلاین| محسن حاجی‌میرزایی با ارسال بخشنامه‌ای به مدیران کل استان‌ها در راستای ساماندهی بهینه تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مدارس و بهره مندی حداکثری دانش آموزان نیازمند در ایام کرونا، دستور تشکیل کارگروه تخصصی ساماندهی رایانه و تجهیزات هوشمند مدارس در مناطق و شهرستان‌ها را صادر کرد.

بر این اساس؛ به مدیران مناطق و شهرستان‌ها ماموریت داده شده تا با تشکیل این کارگروه نسبت به ساماندهی رایانه‌های موجود در مدارسی که بیشترین دانش آموز محروم از دسترسی به تبلت و ابزار هوشمند در آن ها وجود دارد، اقدام کنند و با تهیه اطلس یادگیری این دانش آموزان به گونه ای برنامه‌ریزی کنند که دانش آموزان در گروه های سه نفری، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور در کلاس های تجهیز شده، از محتوای آموزشی دیجیتالی و مجازی بهره مند شوند.

بر اساس گزارش مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیش از 600 هزار دستگاه رایانه در مدارس کشور وجود دارد.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش پیشتر گفته بود که 120 هزار تبلت و گوشی هوشمند با استفاده اعتبارات دولتی و کمک‌های مردمی از مهرماه تاکنون برای دانش‌آموزان نیازمند تهیه و اهدا شده است.

براین اساس تمام توان وزارت آموزش‌و پرورش و سایر دستگاه‌ها، وزارتخانه­‌ها، سازمان‌های دولتی، بخش عمومی به خصوص نهادهای حمایتی و انجمن‌های خیریه‌ای و مردمی برای تامین تجهیزات هوشمند و در راستای طرح هدایت (هر دانش‌آموز یک تبلت و هر تبلت یک مدرسه، یک کلاس) به کارگرفته می شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها