کد خبر: 484623
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۰ ۱۱:۱۸:۰۰
| |

احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان:

در حوزه آموزش و پرورش 19 هزار استخدام داشتیم / 60 هزار واحد مسکونی در روستاهای زهدان در حال ساخت است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه آموزش و پرورش 19 هزار استخدام داشتیم که حاصل مطالبه‌گری خیران، مسئولان و مردم بوده در امتداد این موارد و اقدامات همچنین در حوزه بهداشت نیز 200 خانه بهداشت تفاهم‌نامه اجرا داریم.

در حوزه آموزش و پرورش 19 هزار استخدام داشتیم / 60 هزار واحد مسکونی در روستاهای زهدان در حال ساخت است
کد خبر: 484623
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۰ ۱۱:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان در نشست مشترک با جمعی از مسوولان استانی، خیران بویژه پرویز پرستویی و رسول خادم 2 چهره فرهنگی و ورزشی کشور ضمن تشکر از همدردی، آینده‌نگری و تلاش گروه خیرین در سیستان و بلوچستان اظهارکرد: در حوزه خیران در این استان در سال 91 حدود چهار میلیارد تومان برای حوزه مدرسه‌سازی کار انجام شده در حالیکه سال گذشته این میزان نزدیک به 200 میلیارد تومان بود، همچنین اعتبارات 68 میلیارد تومانی دولت طی چند سال اخیر به 830 میلیارد تومان در حوزه مدرسه‌سازی ارتقا پیدا کرد که یک رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه هم‌اینک 825 هزار دانش‌آموز در سیستان و بلوچستان داریم که طی چند سال آینده این دانش آموزان به حدود یک میلیون نفر می‌رسند افزود: اگر نرخ افزایش هر کلاس را در سال 1000 کلاس در نظر گیریم و با توجه به رشدهایی که خواهد داشت سال 1406 ما حدود 6000 کلاس درس در استان خواهیم داشت که باز 15 هزار کلاس درس کم خواهد بود.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه با توجه به میانگین کشور یک میلیون و 800 متر بنا در آموزش و پرورش این استان کم داریم و سرانه آموزشی ما تنها به 3.2دهم ارتقا پیدا کرده تصریح کرد: در حوزه حاشیه‌نشینی چابهار و زاهدان اتفاقات بزرگی افتاده و در حاشیه شهرها در مجموع هزاران میلیارد تومان کار در حال انجام بوده از این‌رو برای جلوگیری از ایجاد این معضل حاشیه‌نشینی 60 هزار واحد مسکونی در روستاها برای حوزه سیل، محرومیت‌زدایی و اقدام ملی در حال ساخت است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال طی 2سال گذشته 820 میلیارد تومان تسهیلات روستایی داده شده و بنیاد مستضعفان، ستاد اجرای فرمان امام و کمیته امداد امام خمینی(ره) اقدامات اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان انجام دادند به گونه که نرخ بیکاری در فصل زمستان این استان به تک رقمی رسید.

موهبتی با بیان اینکه در کمتر از 6ماه گذشته 2مرز رسمی ایجاد و در حوزه چاه ژرف نیز ما به نتایج بسیار خوبی رسیدیم و همچنین سال گذشته 13 درصد بزرگراه در این استان افتتاح شده است خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش و پرورش 19 هزار استخدام داشتیم که حاصل مطالبه گری خیران، مسوولان و مردم بوده در امتداد این موارد و اقدامات همچنین در حوزه بهداشت نیز 200 خانه بهداشت تفاهم‌نامه اجرا داریم.

وی با بیان اینکه صندوق حمایت از کارهای فرهنگی برای حمایت از ساخت فیلم‌های سینمایی در سیستان و بلوچستان ایجاد شده است که سرمایه کنونی آن هم‌اینک پنج میلیارد تومان است گفت: باید توجه داشته باشیم که آمادگی کافی برای طرح شناسایی مزیت‌های فرهنگی استان وجود دارد زیرا هر چقدر که از این کارها انجام شود هویت این منطقه بهتره منصه ظهور خواهد رسید.

پرویز پرستویی نیز گفت: موسسه خادمان حضرت علی بن ابیطالب(ع) نزدیک به سه دهه تأسیس شده و ما به عنوان خادمان در این مجموعه کار می‌کنیم همچنین این موسسه کارهایی از جمله ساخت حدود 14 مدرسه، 48 خانه در کنار کپرها و طراحی یک درمانگاه با قابلیت درمان 8000 نفری که اهالی بتوانند از آن استفاده کنند را در دستور کار خود دارد..

این بازیگر ادامه داد: فعالیت موسسه تنها اختصاص به سیستان و بلوچستان ندارد و در سراسر کشور مناطق محروم را نیز در نظر می‌گیرد همچنین یکی از مهمترین کارهای این موسسه ایجاد شغل است به طور مثال در سیستان و بلوچستان سوزن‌دوزی برای بانوان ترتیب و متریال و دستمزد آنان داده و محصولات فروخته می‌شود که سود حاصله نیز میان این افراد تقسیم خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها