کد خبر: 488069
|
۱۴۰۰/۰۲/۳۱ ۱۱:۵۲:۰۶
| |

کاشت نهال در محل مخزن کشف جسد بابک خرمدین / ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری بین شهروندان

بعد از کشف جسد بابک خرمدین در یکی از مخازن پسماند شهرک اکباتان، جمعی از اهالی این شهرک پیشنهاد دادند مخزن برداشته شده و در محل آن یک درخت کاشته شود که این درخواست از سوی شهرداری ناحیه 6 منطقه 5 اجرایی شد.

کاشت نهال در محل مخزن کشف جسد بابک خرمدین / ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری بین شهروندان
کد خبر: 488069
|
۱۴۰۰/۰۲/۳۱ ۱۱:۵۲:۰۶

اعتمادآنلاین| بعد از کشف جسد بابک خرمدین در یکی از مخازن پسماند شهرک اکباتان، جمعی از اهالی این شهرک پیشنهاد دادند مخزن برداشته شده و در محل آن یک درخت کاشته شود که این درخواست از سوی شهرداری ناحیه 6 منطقه 5 اجرایی شد.

به گزارش ایرنا، کاشت این نهال به یاد بابک خرمدین در محل کشف جسد وی کاشته شد.

خبر قتل بابک خرم‌دین، کارگردان سینمای ایران روز 27 اردیبهشت منتشر شد و بر اساس اطلاعات اعلام شده از سوی پلیس و مقام‌های قضایی، بخش‌هایی از بدن مثله شده او در سطل‌های زباله شهرک اکباتان پیدا شده است. در تحقیقات اولیه، پدر و مادر این کارگردان دستگیر شدند و به قتل اعتراف کردند.

بر اساس اعلام دادسرای جنایی تهران، در جریان تحقیقات اولیه اکبر خرم‌دین و همسرش به قتل داماد و دختر خانواده به شیوه‌ای مشابه طی سال‌های گذشته هم اعتراف کردند.

خبر قتل بابک خرم‌دین با واکنش‌گسترده‌ای در میان افکار عمومی مواجه شد.

آغاز فرآیند اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در شرکت واحد

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تاکید بر اینکه دغدغه رانندگان و کارکنان این شرکت را دغدغه خود می‌دانیم و تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم تا مسائل و مشکلات همکارانمان را حل و فصل کنیم، گفت: کارکنان و رانندگان عزیز شرکت واحد، بهتر از هر کسی می‌دانند که برای رفع دغدغه‌های اداری و معیشتی و حل مسائل و مشکلات این عزیزان از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نمی‌کنیم.

محمود ترفع با اعلام اینکه اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، پرداخت معوقات و تحویل لباس کار رانندگان در دستور کار است، گفت: شرکت واحد به استناد قانون کار، نسبت به اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگری اقدام کرده و با توجه آغاز فرآیند اجرایی کار، انشاالله پس از اتمام کار مشاور و اخذ تاییدیه های لازم تا پایان سال شاهد عملیاتی شدن آن خواهیم بود.

وی اظهار کرد: به منظور ایجاد انگیزه و تقویت روحیه خدمتی کارگران شرکت واحد با توجه به تخصصی شدن مشاغل و پست‌ها از سال‌های گذشته، با پیگیری‌های به عمل آمده مجوزهای لازم برای بازنگری طرح، اخذ و سال گذشته به تصویب هیئت مدیره شرکت رسیده است.

ترفع با بیان اینکه ملزومات حفاظت فردی مطابق قانون کار برای کارگران شرکت واحد، خریداری و تحویل شده است، تصریح کرد: در خصوص لباس کار نیز مناقصه برگزار شده و در حال تهیه آن هستیم، همچنین در خصوص موضوع شیر و کیک کارگران، سهمیه شیر تا پایان اسفند 1399 در فیش حقوقی ماه جاری پرداخت و برای فروردین و اردیبهشت به زودی اقدام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با استقبال از ورود اعضای شورای شهر تهران به مباحث مربوط به این شرکت خاطرنشان کرد: البته استمداد و انتظار داریم شورای شهر با انجام اقدامات حمایتی و مساعدت های مالی در جهت حل مسائل و مشکلات رانندگان و کارکنان شرکت واحد، بیش از گذشته در کنار این شرکت باشد.

برگزاری دومین مسابقه روبیک در منطقه 5

دومین دوره مسابقه مجازی روبیک ویژه سنین 6 تا 18 به میزبانی شهرداری منطقه 5 برگزار شد.

شهرداری منطقه 5 در مورد برگزاری این مسابقات گفت: با کمک شورایاران و با توجه به وضعیت کرونا شرایطی فراهم شد تا در بستر مجازی مسابقات روبیک برگزار شود که تعداد قابل توجهی شرکت کننده داشت که عمده آنها نوجوانان و دانش آموزان هستند.

محمود کلهری افزود: همین جا اعلام می‌کنیم که همه امکانات و بسترهای لازم برای برگزاری مسابقات از شهرداری منطقه 5 در خدمت کسانی که در این زمینه و در حوزه پر کردن اوقات فراغت کودکان و جوانان و نوجوانان فعالیت می‌کنند در اختیارشان خواهد بود.

وی تاکید کرد: در این ایام که بچه ها در فضای کرونایی مدارس تعطیل هستند و بیشتر در فضای مجازی مشغولند که ممکن است به بازی های مخرب روی بیاورند و نگرانی‌هایی در این زمینه وجود دارد اگر اینگونه اقدامات صورت بگیرد که کیفی و کاملا هدفمند است و در بالا بردن هوش و خلاقیت جوانان کمک می‌کند ما در مدیریت شهری این آمادگی را داریم که بسترهای لازم را برای برگزاری آنها فراهم کرده و هر بستری که لازم باشد را فراهم می کنیم.

آغاز طرح کوچه دوستی در دومین معبر منتخب محله نعمت آباد

شهردار منطقه 19 اعلام کرد: طرح کوچه دوستی در دومین معبر منتخب محله نعمت آباد با هدف شاداب سازی بافت فرسوده این محله کلید خورد.

علی توکلی با اشاره به اولویت اجرای طرح کوچه دوستی در محلات دارای بافت فرسوده به دلیل هویت فرهنگی و اجتماعی، تعلق محله ای و شرایط بصری ویژه آن ها گفت: در همین راستا این طرح در دومین کوچه منتخب محله نعمت آباد به نام کوچه « شهید اژدر سرابی» در حال اجرا است.

وی افزایش مشارکت پذیری شهروندان در امور محله و تحقق شعار تهران شهری برای همه را از نتایج مهم این طرح خواند و افزود: این طرح برای نخستین بار در کوچه سرو محله نعمت آباد اجرا و با مشارکت و استقبال گسترده ساکنین آن مواجه شد.

توکلی خاطرنشان کرد: کوچه شهید اژدر سرابی به عنوان دومین معبر منتخب این محله پس از تأیید، وارد فاز فراخوان و اطلاع رسانی عمومی شد و با کسب نظرات و ایده های هنرمندان و شهروندان محله بویژه زنان و کودکان به عنوان تسهیل گر اجتماعی به فاز اجرایی راه پیدا کرد که در این مرحله بهترین طرح تأیید شده توسط اداره کل امور بانوان، از سوی اداره زیباسازی منطقه براساس شیوه نامه اجرایی پالت رنگی شهر تهران و با مشارکت ساکنین اجرا می شود.

به گفته شهردار منطقه 19 در حال حاضر با انجام زیرسازی و سیمان کاری دیواره های این کوچه، عملیات اجرایی طرح کوچه دوستی آغاز شده است.

این مسئول با بیان اینکه طرح کوچه دوستی با جلب مشارکت شهروندان در اجرا، تأثیر بسزایی در کاهش هزینه ها و افزایش روحیه نشاط و شادابی شهروندان دارد ابراز امیدواری کرد این طرح در سایر کوچه های منطقه نیز اجرا شود.

ترویج فرهنگ دوچرخه سواری بین شهروندان با مناسب سازی و بهسازی در 10 معبر اصلی منطقه 15

نگاهی گذرا به پیشینه ایرانی ها نشان می دهد که مردم در دهه های گذشته برای ترددهای خود از دوچرخه استفاده می کردند. اما توسعه شهرها و تجربه زندگی مدرن باعث شد این وسیله نقلیه به فراموشی سپرده شود به گونه ای که امروزه مردم برای کوچکترین کارهای روزانه از خودرو استفاده می کنند که علاوه بر کم تحرکی و بروز بیماری های مختلف، منجر به آلودگی هوا و مشکلات ترافیکی نیز شده است.

با توجه به مشکلات به وجود آمده، امروز خود مردم برای استفاده از دوچرخه و مدهای حمل و نقل پاک تمایل نشان می دهند که با برنامه ریزی صحیح می توان شهروندان را در این بازگشت فرهنگی به طبیعت زندگی خود کمک کرد.

بهره گیری از هوای پاک از حقوق اولیه هر شهروندی است و تشویق مردم به استفاده از دوچرخه می تواند گام موثری در این جهت باشد، چرا که اضافه شدن هر دوچرخه سوار به معنی حذف تردد یک خودرو در شهر است.

با توسعه فرهنگ دوچرخه سواری به عنوان یک حرکت اجتماعی؛ علاوه برکمک به سلامت جسم و روح شهروندان، سلامت شهر نیز فراهم خواهد شد.

در راستای ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه، تامین زیرساختی برای تردد سهل و امن با دوچرخه و آموزش دوچرخه سواری برای تمام شهروندان لازم است که تحقق این امر مستلزم مشارکت و همکاری نهادهای ذیربط و همراهی شهروندان است.

خوشبختانه در مدیریت شهری فعلی؛ بهسازی و نوسازی معابر شهری و ایجاد مسیر ویژه دوچرخه‌سواری در اولویتهای شهری قرار گرفته و مدیران شهری نیز به کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو پیوسته‌اند که با این رویکرد می توان به گسترش فرهنگ دوچرخه سواری در تهران امیدوار شد.

در راستای تحقق سیاست های شهردار تهران، ارتقای سرانه مسیر دوچرخه سواری در محلات تهران از سال 99 برنامه ریزی و در قالب پروژه های توسعه محله ای در مدت کوتاهی اجرایی شد.


ما نیز در منطقه 15 به همت همکارانمان؛ توسعه مسیرهای ویژه دوچرخه سواری را با هدف ارتقای فرهنگ دوچرخه سواری در بین شهروندان، از ابتدای سال 99 آغاز کردیم و موفق شدیم طی سال گذشته، 10 معبر اصلی به طول 22 کیلومتر را در خیابان های بروجردی (شهرزاد) در ناحیه یک، نبرد و ضلع غربی و شرقی خیابان شاهد در ناحیه دو، احدی در ناحیه سه، بوعلی در ناحیه چهار، نیکو عمل و خاتم الانبیا در ناحیه پنج و هنرستان و والفجر در ناحیه شش را جهت پیاده روی و دوچرخه سواری مناسب سازی و بهسازی کرده و به شهروندان محترم تحویل دهیم.

با توجه به اهمیت این موضوع و ترویج فرهنگ دوچرخه سواری، در سال جدید نیز برنامه مناسب سازی و بهسازی مسیر پیاده رو و دوچرخه سواری مطابق برنامه های شهرداری تهران در حال اجراست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها