کد خبر: 489445
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۴ ۱۰:۵۴:۰۰
| |

مرتضی درخوران، فرمانده تکاوران دریایی نیروی دریایی ارتش:

ایران در ساخت زیردریایی جزو پنج کشور برتر جهان است / ایران در امنیت دریایی به بسیاری از کشورها کمک می‌کند

فرمانده تکاوران دریایی گفت: از جمله دستاوردهای نیروی دریایی ارتش راهبردی جمهوری اسلامی این است به عنوان نیروی راهبردی تولید ساخت ناو، ناوشکن، رزم ناو و هواناو را به صورت عادی انجام می‌دهد و در حال حاضر در ساخت زیردریایی جزو پنج کشور برتر جهان در علم زیردریایی است.

ایران در ساخت زیردریایی جزو پنج کشور برتر جهان است / ایران در امنیت دریایی به بسیاری از کشورها کمک می‌کند
کد خبر: 489445
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۴ ۱۰:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| مرتضی درخوران، فرمانده تکاوران دریایی نیروی دریایی ارتش در حاشیه پانزدهمین همایش فاتحان خرمشهر که در مرکز فرهنگی دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: اکنون نیروی دریایی ایران در سطحی از آمادگی است که در تمام نقاط جهان اقتداری در دریا دارد و ناوگروه ایران حاضر است تا از منافع جمهوری اسلامی ایران در همه آب‌های آزاد و اقیانوس‌ها دفاع کند.

به گزارش مهر، وی افزود: اگر ایران ناوگروه به قاره آمریکا اعزام کند، تأمین امنیت از سوی نیروهای دریایی ایران اسلامی انجام می‌شود و این یک افتخار بزرگی است که اکنون نیروی دریایی ایران در بحث حفظ امنیت در دریا به بسیاری از کشورها کمک می‌کند.

وی به دستاوردهای علمی ارتش در ساخت تجهیزات دریایی اشاره کرد و گفت: از جمله دستاوردهای نیروی دریایی ارتش راهبردی جمهوری اسلامی این است که با پشتکاری که وجود دارد و رهنمودهای مقام معظم رهبری و فرماندهی نیروی راهبردی، ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان نیروی راهبردی تولید ساخت ناو، ناوشکن، رزم ناو و هواناو را به صورت عادی انجام می‌دهد و در حال حاضر در ساخت زیردریایی جزو پنج کشور برتر جهان در علم زیردریایی است.

وی ادامه داد: دستور مقام معظم رهبری نیز این بود که نیروی دریایی ارتش با زیردریایی‌ها خلیج‌فارس را به دست بگیرد که این دستور عملی شده و همه کشورها می‌دانند که ما با چه اقتداری در دریا آماده هستیم و هیچ وقت جرأت نکردند که حرکتی در دریا انجام دهند و ما این قول را به مردم ایران اسلامی می‌دهیم که اگر نیاز باشد که در هرجایی از این دریا تا آخرین قطره خون خود از کشور دفاع خواهیم کرد.

وی همچنین به نقش نیروی دریایی ارتش در دفاع مقدس به ویژه در دفاع از خرمشهر اشاره کرد و گفت: نیروی دریایی در خرمشهر اولین نیرویی است که در میدان حاضر شده و در کنار مردم خرمشهر افتخاراتی را آفرید.

وی افزود: تکاورها اولین نیروهایی بودند که در کنار مردم حاضر شده و تا آخرین قطره خون خود جنگیدند و در مقاومت 34 روزه 78 شهید تکاور نیروی دریایی تقدیم ایران اسلامی شد.

وی بر تأثیرگذاری حضور تکاوران نیروی دریایی در دوران مقاومت خرمشهر تأکید کرد و گفت: این نیروها در جنگ تحمیلی با آموزش و تخصص و آمادگی رزمی که داشتند هر نفر به اندازه یک لشکر بود و می‌توانستند نیروهای مردمی را سرو سامان دهند؛ همچنین نیروهای دریایی خرمشهر در جنگ‌های چریکی بسیار موفق عمل کردند و در 34 روز به گونه‌ای جنگیدند که واقعاً هیچ وقت فراموش شدنی نیست.

وی از شهدایی همچون شهید صفایی از تکاوران نیروی دریایی یاد کرد و افزود: در آن دوران شهیدان بزرگی مانند شهید صفایی که به عنوان شکارچی تانک، 164 تانک را در این خرمشهر منهدم کرد و همین جا به درجه رفیع شهادت رسید وجود دارد؛ همچنین شهدایی بودند که حتی تا آخرین لحظه دفاعی از پل گذشتند و ماندند و از مردم شهر خرمشهر دفاع کردند.

وی با بیان اینکه شهدا دینی به گردن همه دارند و فاتحان اصلی شهدا هستند، تأکید کرد: همه خود را مدیون این شهدا می‌دانیم و بر ما واجب است که در راه این شهیدان از اقتدار کشور ایران اسلامی دفاع کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها