کد خبر: 490108
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۶ ۰۹:۴۲:۰۴
| |

هلال احمر:

پایش سلامت بیش از 323 هزار نفر در مبادی ورودی کشور

مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: در طرح مراقبت بهداشتی پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در مبادی مرزی رسمی کشور که با همکاری جمعیت هلال احمر و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است، از 44 هزار و 794 نفر در مبادی مرزی کشور تست فوری کرونا گرفته و 63 نفر هم قرنطینه شدند.

پایش سلامت بیش از 323 هزار نفر در مبادی ورودی کشور
کد خبر: 490108
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۶ ۰۹:۴۲:۰۴

اعتمادآنلاین| رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: در طرح مراقبت بهداشتی پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در مبادی مرزی رسمی کشور 323 هزار و 459 نفر در مبادی مرزی کشور پایش شدند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ مهدی ولی پور افزود: در طرح مراقبت بهداشتی پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در مبادی مرزی رسمی کشور که با همکاری جمعیت هلال احمر و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است، از 44 هزار و 794 نفر در مبادی مرزی کشور تست فوری کرونا گرفته و 63 نفر هم قرنطینه شدند.

وی افزود: این طرح با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از 20 اسفندماه کلید خورد و تا صبح روز ششم خرداد ماه، 323 هزار و 459 نفر از مسافران کنترل و غربالگری شده و 16 هزار 824 مورد تست پی سی آر از مسافران مشکوک به کرونا گرفته شده است.

ولی پور اظهار داشت: این طرح با مشارکت 471 نیروی عملیاتی در 16 استان در حال اجرا است.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید 19 است.

بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها